6518
Sök

Frågor om saabs Bakbromsar på 9-5orna

1 892 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
Hallå,
jag måste fråga er som vet kan jag ta Aero bromsar och blanda nya och gamla bromskivor och ok mellan gamla och nya modellen?

Då menar jag kan jag ta en SAAB 9-5   -02 aero och byta till bakbromsarna från en -98.
Jag vet att det är dumt för -98ans bromsar är oventilerade,
men skulle det gå att lösa rent praktiskt???  samma spindel osv?

Anledningen att jag frågar är att jag ska beställa ett bakbromskit och finns braa till -98 - 01 och tänkte höra med er om detta går att fixa på nå vis...

Tack för ni er tid,
Mvh/Mats

1 892 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
efter lite egen forskning så verkar det som om fästena är samma på ng900 og9-3 och 9-5
kikade lite på speedparts och det verkar som det kan funka,  men nån som vet mera?

1 688 Inlägg
9 november 2009
Är dom gamla bromsarna oventilerade, och dom nyare ventilerade?
I så fall fungerar det inte att använda dom nya bromsoken med dom gamla skivorna,  det är mycket större mellan beläggen på dom nya oken.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

1 892 Inlägg
10 november 2009
Trådstartare
Ja okej,   men kan jag då också byta skivor och få det funka??  är infästningen/ spindeln samma?

1 688 Inlägg
10 november 2009
Vet inte vad som går att ta från den ena och sätta på den andra, vet allmänt om bromsar, inte modell-specifikt. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Sök