Volvo v70 bagagelucka

teneroth
5 december 2009 · 61 Inlägg

Hej jag glömde ju skriva i förra inlägget att jag även har problem med min bagagelucka. Den faller bara ner när man har öppnat den, kan göra lite on om den dånar ner i skallen. Den har inga vanliga "gasfjädrar" eller vad dom nu heter. Det är en 97:a jag vet inte rikitgt vad dom heter. Behöver man byta ut dom? eller går det att laga?

Gå ner i vikt, precis som jag har gjort.
Här kan du läsa mer!
isak90
5 december 2009 · 1 997 Inlägg

Sitter gasdämpare på dom också vad jag vet, kolla om det sitter någon kåpa vid gångjärnen..

Senast redigerat av isak90 (5 december 2009)

teneroth
5 december 2009 · 61 Inlägg

jag ska kolla det, men vad jag har sett så är det bara som 2 gångjärn som sitter där, men jag ska kolla

Gå ner i vikt, precis som jag har gjort.
Här kan du läsa mer!
isak90
5 december 2009 · 1 997 Inlägg

teneroth skrev:
jag ska kolla det, men vad jag har sett så är det bara som 2 gångjärn som sitter där, men jag ska kolla

Något måste ju hålla upp luckan så det borde va gasdämpare, e nästan säker på det. En kompis o deras 855 hade det problemet iaf..

schnauz
5 december 2009 · 1 758 Inlägg

På V70N sitter gasdämparna monterade på insidan, mellan inner- och yttertaket. Kollade på några bilder nu och det verkar vara samma konstruktion på V70.

teneroth
5 december 2009 · 61 Inlägg

ok tack för alla svar. jag ska kolla över detta.

Gå ner i vikt, precis som jag har gjort.
Här kan du läsa mer!
Christian S
5 december 2009 · 4 816 Inlägg

det sitter gasdämpare och dom kommer du åt genom att ta bort plastpanelen i taket närmast öppningen och sen även dom uppe i taket som går längts med rutorna.
finns på biltema och dom funkar kanon.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang