2699
Sök

Behöver hjälp att felsöka vinterdäck :S

90 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
Har ett riktigt skumt problem.
När jag köpte min mb 190 e -88 (w 201) fick jag me några hyfsade vinterdäck som jag tänkte dra på nu.
Däcken passar fint men något är riktigt skumt med vinterdäcken, när jag rullar bilen (för hand, på p-platsen) så låter det som nån metallfjäder eller liknande släpar emot någonstans. När jag kör bilen (sakta, 10 km/h) så "skumpar" det om den och den rullar ojämt. Känns som att nåt går emot nånstans, men jag har verkligen kollat överallt runt däcken och kan inte se nåt..!
Precis som det står i regbeviset är däcken 185/65/r15. Bultmönstret passar perfekt, men vad kan det vara som strular?
Det känns som att det borde vara lätt att se eftersom det märks så tydligt redan vid rullning av bilen men när jag känner runt om däcket kan jag inte se att nåt går emot, och däcken verkar inte heller sitta det minsta skevt.

Sommardäcken som för övrigt är på alu fälg har funkat klockrent, och de har dimensionen 205/65/r15 (har jag för mig).

Om någon har något tips vad jag bör göra så vore jag tacksam..!
Senast redigerat av pacmyc (14 december 2009)

volvoraggare
4 776 Inlägg
14 december 2009
du har för långa bultar och dom tar i bromsskian det  kan jag svära på

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
14 december 2009
bultarna river i handbromsdelarna. du måste skaffa kortare bultar annars tömmer du allt som har med handbromms att göra

2slow

5 089 Inlägg
14 december 2009
japp för långa bultar, måste vara korta till plåtfälgar, och längre till alufälgar.
åk till närmaste däcknisse å köp nya direkt.

\Lindgren

90 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
Fan ni hade rätt.. ! Hade missat det..! Ångrade att jag inte ställde frågan här direkt, har legat under bilen å snurrat hjulen ett antal gånger nu..!
Ni e grymma, tack för hjälpen!

En till fråga, bör jag byta hjulbultarna fram också?

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
14 december 2009
jag skulle bytt runt om

2slow

90 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
azid skrev:
jag skulle bytt runt om

okej,, tack för hjälpen!

Sök