4602
Sök

Volvo v70 byta från 4växlad till 5 växlad auto låda.

724 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
Om min låda skulle typ gå sönder en vacker  dag kan man då sätta ditt den 5växlade lådan som sitter i v70 r awd -00?? eller är det för mkt jobb att ens försöka?

724 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
Ingen som har någon tanke ang detta??

77 Inlägg
9 januari 2010
Är väll inga direkta problem. Dock är den 5-växlade adaptiv, vet inte om där krävs extra givare eller så.

4 824 Inlägg
9 januari 2010
det är ju inte ens samma styrsystem i din bil som i en V70 R AWD ´00 och sen är ju den lådan gjord för AWD och det har ju inte du i din diesel, visst det finns ju motsvarande låda fast för FWD men det lär ju bli svårt att få det att lira ändå då det blir problem med den typen av låda du har idag om man inte har rätt box till rätt låda.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Reservdansk
6 271 Inlägg
9 januari 2010
Det sitter ME 7 i V70R AWD -00, vad sitter det i en V70 TDI FWD -98?

Helt olika styrsystem, växellådan i Ren är avpassad för AWD, vet inte ens om det finns ett bakre växellådsfäste på R-lådan, det ändrades väl då någon gång.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

77 Inlägg
9 januari 2010
Finns ju automatlådor till FWD? Såg dock inte att du hade TDI, lär ställa till en del problem.

724 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
Ok. visst förstår jag att man tar styrboxen och byter också...men har FWD bilarna 5-stegs låda??
Vad för problem kan det bli?? Misstänker dock att man kanske får byta axlar och lite sånt också..

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 januari 2010
volvo-racer skrev:
Ok. visst förstår jag att man tar styrboxen och byter också...men har FWD bilarna 5-stegs låda??
Vad för problem kan det bli?? Misstänker dock att man kanske får byta axlar och lite sånt också..

Styrsystemen är ju helt olika som jag påpekade, och Christian med.
Det sitter Canbus och sådant i -00orna.

724 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
Jag förstod det men som jag skrev är det inte bara att flytta över styrsystemet till min bil...för det finns ju 2st boxar hos automat bilar..en som styr tändning osv och den andra är till lådan....så om det skulle vara lätt kunde man ju bara ta "boxen" från den nya lådan och sätta i....eller är jag helt ute och cyklar.

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 januari 2010
Det finns ju inget som säger att databoxarna passar ens fysiskt när det är olika styrsystem.

724 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
Det har du ifs rätt i....man kanske sak lägga ner denna ide sad

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 januari 2010
volvo-racer skrev:

Du kan ju prova göra mer efterforskningar... ring till lite olika växellådsfirmor eller sånt och fråga.
Dock är det inte lönt att ringa till Volvo, de påstår fortfarande att min bil inte kan rulla med en V70N-växellåda. tongue

724 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
Ska göra det smile men inget är ju omöjligt så detta borde ju gå..

362 Inlägg
10 januari 2010
TurbOla skrev:
volvo-racer skrev:

Du kan ju prova göra mer efterforskningar... ring till lite olika växellådsfirmor eller sånt och fråga.
Dock är det inte lönt att ringa till Volvo, de påstår fortfarande att min bil inte kan rulla med en V70N-växellåda. tongue

Haha nej, jag kunde inte sätta in någon låda som hade annat serienummer än min låda som redan satt i bilen. Då är det lite svårt, det är ju faktiskt bara min låda som har samma serienummer tongue

Sök