2000
Sök

Motrorn varvar men hjulen rör sig inte på min golf 2a hjälp !

200 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
#21
LeafBox skrev:
Jag tänkte oxå på att drivaxeln hoppat ut.
Mest troligt så åkte den ut när det körde på det där däcket.

Dock, borde inte hastighetsmätaren röra på sej då? Osäker på hur det är på golfarna hmm

Den är som volvo , mäter på dom hjulen som driver tongue


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
11 januari 2010
#22
Bjura_e30 skrev:
LeafBox skrev:
Jag tänkte oxå på att drivaxeln hoppat ut.
Mest troligt så åkte den ut när det körde på det där däcket.

Dock, borde inte hastighetsmätaren röra på sej då? Osäker på hur det är på golfarna hmm

Den är som volvo , mäter på dom hjulen som driver tongue

Ah, typiskt tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

2 072 Inlägg
11 januari 2010
#23
be nån lägga i växeln o kolla drivaxlarna..
annar kan du se i växellådan i motorrummet.. om den slirar eller ej..

Sandzoo i da house

200 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
#24
sandzoo skrev:
be nån lägga i växeln o kolla drivaxlarna..
annar kan du se i växellådan i motorrummet.. om den slirar eller ej..

bara lägga i växlen o stå still menar du då?


bitter besserwisser
644 Inlägg
11 januari 2010
#25
sandzoo skrev:
be nån lägga i växeln o kolla drivaxlarna..
annar kan du se i växellådan i motorrummet.. om den slirar eller ej..

jaa kryp bara in under bilen framifrån och be någon försöka köra den..big_smile

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

200 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
#26
niclas_swe skrev:
sandzoo skrev:
be nån lägga i växeln o kolla drivaxlarna..
annar kan du se i växellådan i motorrummet.. om den slirar eller ej..

jaa kryp bara in under bilen framifrån och be någon försöka köra den..big_smile

Det låter inte såå himla smart eftersom den rullar framot på låga varv , o vill ju inte gjärna ligga under bilen om den skulle börja rulla :S(Y)


Egen företagare
864 Inlägg
11 januari 2010
#27
lyft bara upp bilen och känn om axlarna är lösa, ligga under bilen när någon kör låter ju inte allt för klyftigt ifall den helt plötsligt skulle börja dra riktigt.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

2 072 Inlägg
11 januari 2010
#28
niclas_swe skrev:
sandzoo skrev:
be nån lägga i växeln o kolla drivaxlarna..
annar kan du se i växellådan i motorrummet.. om den slirar eller ej..

jaa kryp bara in under bilen framifrån och be någon försöka köra den..big_smile

ja precis.. kryp under bilen.. o be nån lägga i växeln å gasa på.. hehe..  ne skämt o sidor..
du kan lägga dig på sidan bakom framhjulet o kolla.. sen kan du kolla på andra sidan..
om den rullan nu sakta i växel.. be nån gasa på lite.. då ser du vilken som funkar vilken är kass..
för då kommer den som funkar att snurra.. den som e kass.. e död smile
om de nu är drivaxleln.. är inte drivaxeln.. så är kopplingen nästa steg.. då till 99% att den är slut..
Senast redigerat av sandzoo (11 januari 2010)

Sandzoo i da house

Egen företagare
864 Inlägg
11 januari 2010
#29
hade en liten teori till, det är inget som fastnat  bakom kopplingsarmen så den inte släpper upp lamellen helt, och en sak till, skulle den slira på lamellen eller om dom är dåliga borde det lukta bränt som fan.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

2 072 Inlägg
11 januari 2010
#30
snurbo_diesel skrev:
hade en liten teori till, det är inget som fastnat  bakom kopplingsarmen så den inte släpper upp lamellen helt, och en sak till, skulle den slira på lamellen eller om dom är dåliga borde det lukta bränt som fan.

jo jag tänkte precis på de nu..
för kopplingsarmen är uppe på v-lådan om jag ej minns fel nu.. så då borde de ej kunna störas.. men man kan kolla på de me.. wink

Sandzoo i da house

200 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
#31
snurbo_diesel skrev:
lyft bara upp bilen och känn om axlarna är lösa, ligga under bilen när någon kör låter ju inte allt för klyftigt ifall den helt plötsligt skulle börja dra riktigt.

hehe tack det lät som en smartare ide smile


200 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
#32
snurbo_diesel skrev:
hade en liten teori till, det är inget som fastnat  bakom kopplingsarmen så den inte släpper upp lamellen helt, och en sak till, skulle den slira på lamellen eller om dom är dåliga borde det lukta bränt som fan.

Joo lite luktar det ju , men det lukta bränd lammel som fan när däcket låg under bilen


CORRADOÄLSKARE
205 Inlägg
11 januari 2010
#33
kan nästan svära på kopplingen . hade det varit drivaxeln så hade hastighetsmätaren också rört sig vid varv då man mäter hastigheten på växellådan och inte ute på hjulen som någon skrev. snurrar drivaxeln så visar mätaren det också. och luktade det brännt så är det ju ganska säkert något som är det. speciellt om det luktar just bränd lammel:D

Kolla min projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1290219#p1290219

677 Inlägg
11 januari 2010
#34
Min röst går också på kopplingen!
Inte så jätte svår att byta

200 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
#35
UPPDATE !

va nere o kolla på bilen ida tongue
Det va en drivaxel som hoppat ut läge på höger framhjul tongue
Men va för mörkt o kallt ida för att börja fixa det .

Nån som har tipps på hur det går lätt o smidigt att fixa till det ?


2 072 Inlägg
12 januari 2010
#36
Bjura_e30 skrev:
UPPDATE !

va nere o kolla på bilen ida tongue
Det va en drivaxel som hoppat ut läge på höger framhjul tongue
Men va för mörkt o kallt ida för att börja fixa det .

Nån som har tipps på hur det går lätt o smidigt att fixa till det ?

bra att du hittat felet..
var 99% säker att de va drivaxeln som hoppat/sönder wink

ps: kompisen körde ej över dig.. bra de tongue

Sandzoo i da house

Bilskadeentusiast
291 Inlägg
12 januari 2010
#37
Bjura_e30 - Var sitter givaren i sånna fall, Golf ettan går viren ner i lådan. Ganska säker på att det gör det på tvåan oxå.

Men hur f*n kan axeln hoppa låss då den sitter bultad i båda ändarna...? skulle va kul att se hur det ser ut nu när den har hoppat ur.

200 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
#38
sandzoo skrev:
Bjura_e30 skrev:
UPPDATE !

va nere o kolla på bilen ida tongue
Det va en drivaxel som hoppat ut läge på höger framhjul tongue
Men va för mörkt o kallt ida för att börja fixa det .

Nån som har tipps på hur det går lätt o smidigt att fixa till det ?

bra att du hittat felet..
var 99% säker att de va drivaxeln som hoppat/sönder wink

ps: kompisen körde ej över dig.. bra de tongue

Joo det va ganska skönt att det inte va koppligen:)
haha aa det va skönt , hade nog gjort lite ont annars
Tack för tippsen if:)


200 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
#39
KBerglund skrev:
Bjura_e30 - Var sitter givaren i sånna fall, Golf ettan går viren ner i lådan. Ganska säker på att det gör det på tvåan oxå.

Men hur f*n kan axeln hoppa låss då den sitter bultad i båda ändarna...? skulle va kul att se hur det ser ut nu när den har hoppat ur.

Men om du inte är säker så håll K*ft o kom inte hit o lek dryg (Y)
Tyvärr så har jag det inte på film men kan ta ett fint litet kort på det om du så gjärna vill se:)
Ska jag lägga glitter på det i skicka det i ett rosa kuvär till dig med ?smile

Sen inte för o va dryg så sitter det inte med några bult ute vid hjulet utan en typ låsring smile
( Kom inte på det rätta namnet för ringen nu bara för det )

I övrigt ha en bra dag smile


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
12 januari 2010
#40
Måste hålla med Bjura_e30. Det är inte omöjligt att drivaxlar hoppar ur.
Se till att kolla upp all fakta innan du ger dej in i en diskussion.

Och givare till hastighetsmätaren kan sitta på olika ställen.
Vajer är väldigt Oldschool wink

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968


Sök