Läste en tråd för några år sedan (som jag inte hittar) om att man kunde ta bort en lämplig växel i en mc-motor och sätta i en backväxel? Skulle behöva detta i ett framtida Buggyprojekt då inte en så kallad "elback" är ett alternativ (fråga inte varför ).
ja, goldwing har ju rak sexa? haha, håller med dej, goldwing känns ju inte direkt som en högprestandamotor
6-cylindrig boxer, jaa. Nee den e ju knappas stark för att vara på 1832cc, bara ynka 118hk. Nej jag tänkte använda mig av suzuki gxrf 1000 motorn med 185hk
ja, goldwing har ju rak sexa? haha, håller med dej, goldwing känns ju inte direkt som en högprestandamotor
6-cylindrig boxer, jaa. Nee den e ju knappas stark för att vara på 1832cc, bara ynka 118hk. Nej jag tänkte använda mig av suzuki gxrf 1000 motorn med 185hk
oj, de stämmer, ja hehe nä inte nåt monster direkt okej låter bra
Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
på racebilarna: Radical, sitter det en backväxel. eller ja, den går att köpa lös. Kolla efter en sån. Han som håller i Radicalserien i Sverige håller till på mantorp tror jag.
Jag GoldWing har backväxel och den är elektiskt. Motorn är 6 cylindrig Boxer., Är inte alls speciellt stor.
En 1000cc sporthojsmotor är nog lite roligare. Elväxel bakåt är nog en bra lösning. Kolla in Engelska bilbyggen med MC motorer så får du nog lite tips.