Ford 1933 3W Coupe - projekt av en "Made in Sweden" Coupe
Mitt senaste projekt handlar om bygget av en Ford -33 (1933) 3W Coupe - helt byggd från scratch av mig själv med Corvette LT1 drivlina, Corvette bärarmar, Viper bakaxel, AirRide luftfjädring som regleras av AccuAir nivåreglering... Visa mer
När man ser "essen" jobba så ser det så jäkla lätt ut,men vet av egen erfarenhet att det tar tid & erfarenhet. Men en del trix å knep kan man väl,det går att forma plåt utan en massa dyra verktyg oxå,men visst,ett engelskt hjul å en krymp å sträck hjälper mycket..
Hemma igen från Steg2 kursen...vi var 2 stycken (+ överinseende/hjälp av Oskar) som tillverkade en -34 Roadster på i stort sett 4dagar med tillverkning av mallar/radiemallar mm...så nu vet man att omöjligt är det i vart fall inte....! Fler bilder snart..
Dörrplåten utrullad i Engelskt hjul med falsad kant
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
9 november 2012
Såg på bilderna att dom har en Pullmax med, körde ni nåt med den? såna har jag som jag köpte som "bra&ha-pryl" för 10år sen, men som jag knappt använt sen dess
Såg på bilderna att dom har en Pullmax med, körde ni nåt med den? såna har jag som jag köpte som "bra&ha-pryl" för 10år sen, men som jag knappt använt sen dess
Oskar visade bara på en plåt hur man kunde krympa med den - den har ju ett enormt arbetsdjup! Men det gäller att ha en stor verkstad för maskinen är stor..
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
10 november 2012
33Coupe skrev:
farbrorbozze skrev:
Oskar visade bara på en plåt hur man kunde krympa med den - den har ju ett enormt arbetsdjup! Men det gäller att ha en stor verkstad för maskinen är stor..
jo den tar ju sin plats i garaget, jag har bara provat klippa cirklar, stansa gälar, falsat lite kanter mm men det är flera år sen jag använde den. blir väl säkert tillverka nån plåtbit till chevan i den nu i vinter.
jag har även verktyg för att hammra/välva plåt till skålform , men det har jag inte provkört
Senast redigerat av farbrorbozze (10 november 2012)