Ford 1933 3W Coupe - projekt av en "Made in Sweden" Coupe
Mitt senaste projekt handlar om bygget av en Ford -33 (1933) 3W Coupe - helt byggd från scratch av mig själv med Corvette LT1 drivlina, Corvette bärarmar, Viper bakaxel, AirRide luftfjädring som regleras av AccuAir nivåreglering... Visa mer
Så...tillbaks från sparringen: nu har jag klippt ut den bakre delen som skall vara över växellådan samt kört den en runda i Engelska hjulet och även vikt kanterna - skall ta och svetsa den mot golvet senare i veckan:
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
9 december 2012
33Coupe skrev:
farbrorbozze skrev:
blir främre delen öppningsbar , så du kommer åt rör&kablar mm på lådan?
Vi ser - jag tror det är bäst, men funderar under byggets gång....
om inte annat ett skruvbart lock på typ 15x15cm där på sidan är nog smart , du borde ju kunna göra typ som jag gjorde växelspakshålet i chevagolvet , fast vika/knacka kanterna mer så dom förstyvar hålet ordentligt.
Så jäkla kul att följa jobbet. IMPONERANDE minsann.... Är det vanlig plåt du jobbar med på golvet? Den ser så blank ut att man nästan kan tänka sig det är rostfri plåt.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Så jäkla kul att följa jobbet. IMPONERANDE minsann.... Är det vanlig plåt du jobbar med på golvet? Den ser så blank ut att man nästan kan tänka sig det är rostfri plåt.
Tack! Jo-det är vanlig plåt men den är på 1,5mm. Det är när man slipar den med en lamellrondell så ser det så blankt o fint ut.....
Tack! Jo-det är vanlig plåt men den är på 1,5mm. Det är när man slipar den med en lamellrondell så ser det så blankt o fint ut.....
Oki , som sagt otroligt fint jobb du gör!
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Jaha.....en timme till ikväll med svets o plåtslagarhammaren....: Den bakre delen över växellådan färdigsvetsad - snart dags att malla upp resten fram mot torpedväggen!
Bulan mot kardantunneln ska vara där....! Stolskenan kommer ganska nära fast Corvettestolarna är väldigt smala...
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
12 december 2012
33Coupe skrev:
eastmotorsport skrev:
det är väl tjockare än orginal till&med? har för mig jag mätte plåttjockleken i torped, golv & karossbalkar på min A-ford till 1,2mm & karossplåten till runt 1mm