Jag är på gång at köpa sommardäck till min Mercedes s500 -01. Jag har blivit erbjuden ett paket med ett par fräscha 18" och "de senaste Maxxisdäcken som är grymt tysta". Det är ett företag som säljer de och säljaren kom inte ihåg va de hette och verkar inte kunna kolla upp det just nu. Allt är helt nytt så mina frågor är om någon vet va "de senaste Maxxisdäcken som är grymt tysta" heter och om de är något att ha på en tung bil? (ca 1900 kg)
Ja vill säljaren sälja däcken så får han nog komma fram med lite info. Om det vart jag som skulle köpa dom då... Det lär ju stå på däcksidorna om inte annat ?
Eller så har du lite is i magen och kollar upp det själv... Det kan ju inte va så bråttom? än får man ju inte köra med sommar däck på ett tag
Annars ta kontakt med Maxxis Tires och fråga dom vad deras tysta modeller heter och om du kan få en bild på dom med däckmönster och allt så jämför du... Så kan du pass på att fråga hur mycket last man kan lägga på däcken om du är orolig för det...
Jag är på gång at köpa sommardäck till min Mercedes s500 -01. Jag har blivit erbjuden ett paket med ett par fräscha 18" och "de senaste Maxxisdäcken som är grymt tysta". Det är ett företag som säljer de och säljaren kom inte ihåg va de hette och verkar inte kunna kolla upp det just nu. Allt är helt nytt så mina frågor är om någon vet va "de senaste Maxxisdäcken som är grymt tysta" heter och om de är något att ha på en tung bil? (ca 1900 kg)
Däckförsäljaren jag brukar handla av säljer bl a Maxxis. Dock rekommenderar han inte Maxxis-däcken på dimensioner över 15" osv för att de inte var "så bra" eller liknande. Kanske har bättre marginaler på Hankook, Continental osv på de större dimensionerna, eller så har han kanske rätt
Jättetack för svaren. Jag tror att jag endast köper fälgarna hos denna snubbe (enda jag hittat som har sånna jag vill ha), sedan åker jag till något annat hak där det finns mer kända märken. Det känns bäst.
Ett däck jag sj. gillat skarpt som jag åkt på är BF Goodrich Profiler, slitstarkt och tyst. I år kommer jag satsa på Kumhos Ecsta KU31 (3e uppsättningen jag åker på nu) tkr det är bra däck för pengarna.
Jag har maxxis 225/40 18 dubbdäck på vintern och när jag köpte dom så sa försäljaren att Maxxis är ganska bra däck. Absolut ingen skit men dom är inte lika bra som Nokian hakkapelitta 5 eller som dom andra dyraste märkena. Detta var iofs dubbdäck vi snackade då så jag vet ju inte men skulle tro att samma sak gäller på sommardäck
Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...
Även terrängåkare kör på maxxis. Mudzilla och creapy crawler är de vanligaste maxxis däcken där.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Maxxis är väl ett gigantiskt märke i USA? MC-däcken kan man verkligen inte klaga på, så jag blir förvånad om dom inte kan göra häftiga sommardäck bra också.
Vi har maxxis-däck på frugans Lupo, 205/40R17, är ju inte på något vis en extrembil men de har funkat bra som däck på bruksbil, bra grepp på blött också.
Maxxis verkar onekligen vara bra till fordon med två hjul, det är ju positivt. Det blir nog att köpa ett par hos en lokal däckhandlare ändå. Då kan jag ju få känna på däcken innan också, istället för att beställa.
När jag köpte min 9-3a i höstas så satt det nästan splirrans nya 215/45-17 Maxxis (minns inte modell) runt om på sommarfälgarna så jag undrar lite jag med. Dock har jag haft maxxisdäck på flera cyklar jag haft som funkat bra
För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.