Maxxisdäck vilka är det? Bra eller dåliga?

LarssaO
12 februari 2010 · 23 Inlägg

God fredagseftermiddag garag'are!

Jag är på gång at köpa sommardäck till min Mercedes s500 -01. Jag har blivit erbjuden ett paket med ett par fräscha 18" och "de senaste Maxxisdäcken som är grymt tysta". Det är ett företag som säljer de och säljaren kom inte ihåg va de hette och verkar inte kunna kolla upp det just nu. Allt är helt nytt så mina frågor är om någon vet va "de senaste Maxxisdäcken som är grymt tysta" heter och om de är något att ha på en tung bil? (ca 1900 kg)

/ Larssa

Senast redigerat av LarssaO (12 februari 2010)

soyd
12 februari 2010 · 1 853 Inlägg

Ja vill säljaren sälja däcken så får han nog komma fram med lite info. Om det vart jag som skulle köpa dom då... Det lär ju stå på däcksidorna om inte annat ?

Eller så har du lite is i magen och kollar upp det själv... Det kan ju inte va så bråttom? än får man ju inte köra med sommar däck på ett tag smile

Annars ta kontakt med Maxxis Tires och fråga dom vad deras tysta modeller heter och om du kan få en bild på dom med däckmönster och allt så jämför du... Så kan du pass på att fråga hur mycket last man kan lägga på däcken om du är orolig för det...

/mvh soyd

Ulf_W bilder.ulfw.se
12 februari 2010 · 1 103 Inlägg

Jag gissar på detta eftersom det står "Tread design with five pitch sequences minimizes tread noise and promotes quiet ride"
http://www.maxxis.com/AutomobileLight-T … i-Pro.aspx

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
LarssaO
12 februari 2010 · 23 Inlägg

Tack för svaren hittills!

Maxxisdäck i allmänhet då? är det något att ha? Jag är helt grön på däck! smile (och hittar ingen bra sida på google).

Hamilton
12 februari 2010 · 8 864 Inlägg

LarssaO skrev:
God fredagseftermiddag garag'are!

Jag är på gång at köpa sommardäck till min Mercedes s500 -01. Jag har blivit erbjuden ett paket med ett par fräscha 18" och "de senaste Maxxisdäcken som är grymt tysta". Det är ett företag som säljer de och säljaren kom inte ihåg va de hette och verkar inte kunna kolla upp det just nu. Allt är helt nytt så mina frågor är om någon vet va "de senaste Maxxisdäcken som är grymt tysta" heter och om de är något att ha på en tung bil? (ca 1900 kg)

/ Larssa

För att inte få tråden låst så redigera rubriken enligt anvisningarna.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

Fotograf på tierpidag.se
Turbo_Erik
12 februari 2010 · 526 Inlägg

Jag har maxxis på min 940.. 18",, är helnöjd med dom..
Funkar även fint i regn smile

steifan DR!FTT3KN!K3R
12 februari 2010 · 10 427 Inlägg

Däckförsäljaren jag brukar handla av säljer bl a Maxxis.
Dock rekommenderar han inte Maxxis-däcken på dimensioner
över 15" osv för att de inte var "så bra" eller liknande.
Kanske har bättre marginaler på Hankook, Continental osv
på de större dimensionerna, eller så har han kanske rätt wink

peegee Forummoderator
12 februari 2010 · 2 924 Inlägg

Hade Maxxis varit ett väl erkänt bra kvalitetsmärke, så hade även TS känt till det... Nu är det inte så...

Sen kan en däcktillverkare ha både bra och kassa däck, så där krävs ett modellnamn för att kunna gå vidare...

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
LarssaO
13 februari 2010 · 23 Inlägg

Jättetack för svaren. Jag tror att jag endast köper fälgarna hos denna snubbe (enda jag hittat som har sånna jag vill ha), sedan åker jag till något annat hak där det finns mer kända märken. Det känns bäst.

Sov gott!

Bjork OEM <3
13 februari 2010 · 6 957 Inlägg

Maxxis är ju grunden Hankook-gummi.

Ett däck jag sj. gillat skarpt som jag åkt på är BF Goodrich Profiler, slitstarkt och tyst.
I år kommer jag satsa på Kumhos Ecsta KU31 (3e uppsättningen jag åker på nu)
tkr det är bra däck för pengarna.

OEM <3
Noxxer
13 februari 2010 · 1 482 Inlägg

Maxxis däck är ju "the shit" när det gäller extrem cykling (Downhill) tycker jag. Riktigt bra däck.

Bil vet jag inte men skulle tro det är riktigt sjysta puckar.

BLT Service
Theracords Music Label
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
13 februari 2010 · 3 404 Inlägg

Noxxer skrev:
Maxxis däck är ju "the shit" när det gäller extrem cykling (Downhill) tycker jag. Riktigt bra däck.

Bil vet jag inte men skulle tro det är riktigt sjysta puckar.

Nu pratar vi om bilar och inte cyklar i en lerig backe tongue Men ja inom cykelsidan är Maxxis bra och välkänt iaf

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
HadesInFlames Legitimerad Hårdrockare
13 februari 2010 · 325 Inlägg

Jag har maxxis 225/40 18 dubbdäck på vintern och när jag köpte dom så sa försäljaren att Maxxis är ganska bra däck. Absolut ingen skit men dom är inte lika bra som Nokian hakkapelitta 5 eller som dom andra dyraste märkena.
Detta var iofs dubbdäck vi snackade då så jag vet ju inte men skulle tro att samma sak gäller på sommardäck

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...
BMW 335i (2007)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
13 februari 2010 · 2 252 Inlägg

Maxxis gör svinbra cross ostar så tror inte bildäcken blir av nå sämre kvalite

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Goffen Administratör
13 februari 2010 · 2 974 Inlägg

Jag körde min R6a på maxxis presa sport och dom va grymma! Hade inte många släpp med dom. Jag tror dom är hyffsade till bilen med. http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=559206

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
torpis Forummoderator
13 februari 2010 · 10 572 Inlägg

Även terrängåkare kör på maxxis. Mudzilla och creapy crawler är de vanligaste maxxis däcken där.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Torlejf Bilvårdstönt.
13 februari 2010 · 1 109 Inlägg

Maxxis är väl ett gigantiskt märke i USA?
MC-däcken kan man verkligen inte klaga på, så jag blir förvånad om dom inte kan göra häftiga sommardäck bra också.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Erick
13 februari 2010 · 4 767 Inlägg

Vi har maxxis-däck på frugans Lupo, 205/40R17, är ju inte på något vis en extrembil men de har funkat bra som däck på bruksbil, bra grepp på blött också.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
LarssaO
13 februari 2010 · 23 Inlägg

Maxxis verkar onekligen vara bra till fordon med två hjul, det är ju positivt. Det blir nog att köpa ett par hos en lokal däckhandlare ändå. Då kan jag ju få känna på däcken innan också, istället för att beställa.

Pendulum
13 februari 2010 · 1 298 Inlägg

När jag köpte min 9-3a i höstas så satt det nästan splirrans nya 215/45-17 Maxxis (minns inte modell) runt om på sommarfälgarna så jag undrar lite jag med. Dock har jag haft maxxisdäck på flera cyklar jag haft som funkat bra tongue

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang