8636
Sök

Volvo V70 T5 AWD byta fjädring bak med Nivåreglering!

265 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
Hejsan!

Fjädringen bak har sackat i hop helt o hållet

När de ändå behövs nytt så är jag sugen på köpa ett sänknings kit till denm alltså komplett.

Finns de någon på forumet som har tips om något som funkar och inte är allt för dyrt TILL awd.

Mvh hansen

Avstängd
1 557 Inlägg
16 februari 2010
MikkoHansen skrev:
Hejsan!

Fjädringen bak har sackat i hop helt o hållet

När de ändå behövs nytt så är jag sugen på köpa ett sänknings kit till denm alltså komplett.

Finns de någon på forumet som har tips om något som funkar och inte är allt för dyrt TILL awd.

Mvh hansen

Som jag fråga i den andra tråden, vad har du för bil? Är det någon special version på bil? Har inga direkta förslag mer än att Autotech hade ett komplett paket runt om till rätt så skapligt pris..

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

297 Inlägg
16 februari 2010
Ingen idé att sänka bilen bak om du har nivåreglering. Då kommer bilen höja sig iaf.
Byt nivåregleringen till vanliga och sen sänker du bilen.

Avstängd
1 557 Inlägg
16 februari 2010
sthlm_145 skrev:
Ingen idé att sänka bilen bak om du har nivåreglering. Då kommer bilen höja sig iaf.
Byt nivåregleringen till vanliga och sen sänker du bilen.

Det finns ganska billiga lösningar så att det går att sänka med nivåreglering...

265 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
Hejsan!

Skrev i rubriken.

De gäller en V70 AWD T5 från 97.

Men hur byter man från nivåreglering till vanliga? är de likadana fästen samt samma höjd osv på dessa?

Mvh hansen

Avstängd
1 557 Inlägg
16 februari 2010
MikkoHansen skrev:
Hejsan!

Skrev i rubriken.

De gäller en V70 AWD T5 från 97.

Men hur byter man från nivåreglering till vanliga? är de likadana fästen samt samma höjd osv på dessa?

Mvh hansen

Jo ser va du skrivit men mig veterligen så finns ingen sådan bil tongue Men men... Det finns lösningar att sänka den, kolla med a-tech va dom vill ha smile
Vet att det finns typ som ett u så man helt enkelt flyttar ned stötdämparen.. Har flera polare som gjort detta.. Blir dock billigare om du skiter i nivån skulle jag tro..

8 283 Inlägg
16 februari 2010
MrKerm skrev:
Jo ser va du skrivit men mig veterligen så finns ingen sådan bil tongue Men men...

T5 AWD finns i allra högsta grad, men dem är inte vanliga. Oftast så sitter det ju 2,5T i awd men inte alltid.

Avstängd
1 557 Inlägg
16 februari 2010
Marlboroman skrev:
MrKerm skrev:
Jo ser va du skrivit men mig veterligen så finns ingen sådan bil tongue Men men...

T5 AWD finns i allra högsta grad, men dem är inte vanliga. Oftast så sitter det ju 2,5T i awd men inte alltid.

Ok ber om ursäkt då.. Trodde bara att lätttryckarn fanns samt r-awd då... Sorry!

Avstängd
1 557 Inlägg
16 februari 2010
MrKerm skrev:
Marlboroman skrev:
MrKerm skrev:

Ok ber om ursäkt då.. Trodde bara att lätttryckarn fanns samt r-awd då... Sorry!

Ps Finns inga tillsalu nu på blocket iallafall sad Skulle vart mycket något för min del annars. Sorry OT .ds

265 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
Marlboroman: du verkar ha mycket kolla på saker! smile Du vet möjligtvis inte något om hur man skiftar från nivåreglering till vanlig?

MrKrem: De U:et du snackar om, vart finns de att få tag i? eller hur ser den ut, kanske man kan tillverka en egen sådan?

Mvh hansen

Avstängd
1 557 Inlägg
18 februari 2010
Hallå...
Vet inte om det kan va samma men fråga han http://www.garaget.org/micke_ewa Han gjorde det på sin R-awd kanske är samma... Möjligt han fuska o lämna inden till autoteceh förvisso tongue

Försökt få tag på en annan polare som sänkt sin men inte lyckats tyvärr sad
Senast redigerat av MrKerm (18 februari 2010)

Sök