3413
Sök

Vad kostar en hel front till 960?

236 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
#1
Hej! Detta hör väll till chassi här i forumet;) Vad kostar en hel front till 960/965 med skärmar å allt. Passar det till 945 direkt eller måste man göra om fästena? Passa S40 grejer med lite mindre mod på 940/945? Tacksam för svar;)


310 Inlägg
27 februari 2010
#2
Ang priset; Ring till Volvo och hör med dem?


Överladdad!
530 Inlägg
27 februari 2010
#3
Kolla på blocket cool

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

236 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
#4
Hade tänkt på en skrot lr liknande ingen som vet på ett ungefär? 1000kr? 5000kr? 10000kr ? wink


Fetast i stan !!
991 Inlägg
27 februari 2010
#5
dom brukar väl ligga på allt mellan 4500 - 6500:- på blocket beroende på skick och så vidare .   men räkna på en 5000 allafall.

/ Klorin_Elvis

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
236 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
#7
Tack wink får kanske bli en v70 front istället någon som vet om det är mycket mod? eller är det bara att flytta fästena?


1 758 Inlägg
27 februari 2010
#8
960 MkII-frontarna brukar ligga runt 5.000-6.000 spänn i privatannonser.

Är rätt mycket plåtjobb som krävs för att det ska bli bra:
Frontplåten (den där strålkastare etc. sitter skruvade) = kapa bort och byta.
Överdelarna på innerskärmarna (där ytterskärmarna är skruvade) = kapa bort och byta.
Överdelen av torpedväggen = kapa bort och byta.
Ytterplåten på A-stolparna = kapa bort och byta.

Det är de stora delarna. Inget som man gör på en kväll alltså.

V70-front är antagligen dyrare, minst lika mycket jobb att få på och kommer ändå inte se bra ut eftersom formspråket inte alls passar till resten av bilen.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
27 februari 2010
#9
schnauz skrev:
960 MkII-frontarna brukar ligga runt 5.000-6.000 spänn i privatannonser.

Är rätt mycket plåtjobb som krävs för att det ska bli bra:
Frontplåten (den där strålkastare etc. sitter skruvade) = kapa bort och byta.
Överdelarna på innerskärmarna (där ytterskärmarna är skruvade) = kapa bort och byta.
Överdelen av torpedväggen = kapa bort och byta.
Ytterplåten på A-stolparna = kapa bort och byta.

Det är de stora delarna. Inget som man gör på en kväll alltså.

V70-front är antagligen dyrare, minst lika mycket jobb att få på och kommer ändå inte se bra ut eftersom formspråket inte alls passar till resten av bilen.

va jag gjorde inte så mycket när jag bytte front på polarens 940

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 758 Inlägg
27 februari 2010
#10
turboforssen skrev:
va jag gjorde inte så mycket när jag bytte front på polarens 940

Beror ju på vilket resultat man vill ha.
De flesta skiter t.ex. i att byta huven och bygger om skärmarna istället för att byta A-stolparna.
Senast redigerat av schnauz (27 februari 2010)

561 Inlägg
27 februari 2010
#11
Lyktplåten behöver man ju inte byta iallafall. Korta krockdämparna går ju lika bra



Sök