Volvo S60 Automat låda, är dom bra överlag?

kolsyra Drievör
31 mars 2010 · 39 Inlägg

Hej. Har köpt mig en S60 T5 Automat alldeles nyss.

En kompis va här idag och vi pratade lite kort om bilen, och han påstod att Volvos automatlådor är samma på nästan alla Volvo samt att dom brukar rasa efter 20k mil.

Ligger det något i det han säger?

Hur påverkas automatlådan om bilen chippas?

MVH

fredde85
31 mars 2010 · 1 798 Inlägg

Automaterna är ju klart sämre än dem manuella iallafall speciellt om de ska trimmas lite

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
kolsyra Drievör
31 mars 2010 · 39 Inlägg

fredde85 skrev:
Automaterna är ju klart sämre än dem manuella iallafall speciellt om de ska trimmas lite

Ok. Tack för svar. Är det vanligt att dem rasar?

fredde85
31 mars 2010 · 1 798 Inlägg

S60 vet jag  ju inte hur de är med dem men 850 automaterna verkar ju braka när de gås upp i effekt.

Men de jag läst mig till o hört är att automaterna är sämre sen brukar automat tillsammans med högre effekt o lite kul bil inte vara en hållbar kombo

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
TireSlayer Tvivlare
31 mars 2010 · 2 266 Inlägg

V70N automatlåderna håller inte särskilt bra, tror nästan det är en liknande låda du har.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
Christian S
31 mars 2010 · 4 816 Inlägg

beror ju på hur man sköter om den, ser man till att det är fräch olja i den osv så är det ju självklart att den håller bättre än en som går med gammal "sliten" olja.
det beror på, dom större och seriösa trimfirmorna har speciella programvaror till bilar med automatlåda som är momentbegränsade (framför allt på 1:an och 2:an) just för att skona lådan.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang