6297
Sök

Håller på att byta fjädra och dämpar men har ett problem.

2 600 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/54520/895925_c9dtmz.jpg
här ska det sitta en bricka som har rostat sönder undra om man kan köpa dom lösa hos saab? gemför om ni är osäkra på bild två

https://www1.garaget.org/gallery/archive/54520/895931_3tgr3p.jpg
här ser ni att det ser lite annorlunda ut:P dock så är den med i dåligt skick så behöver byta ut den med.

gör som jag kör gubba racer=)

876 Inlägg
5 april 2010
brickan där fjäderbenslagringen ska sitta brukar man få med om man köper lager på en saab verkstad alt åk ner till skroten och ge dom ett par tior.

lycka till

2 600 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
men fjäderbenslagringen sitter längre ner på denna. där brickan är så verka det bara vara gummi och sen en bricka ser det ut som.
Senast redigerat av klimpan (5 april 2010)

BMW fantast
1 172 Inlägg
5 april 2010
Bytade dämpare bak på en 95a idag faktiskt.. fick kapa av översta bulten och då gick brickan med sönder... det går med vad för någon bricka som helst... den behöver inte vara skålformad som den är orginal. ta en mindre bricka som ligger bra nere i gummit så det går att spänna mutterna bara... Tyckte det var en bra konstruktion av saab... aldrig varit smidigare att plocka ner hela benet... hela bytet hade gått på 25 min om inte översta bulten rostat så j'vla mö... hehe.. lycka till...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

2 600 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
AeroMalm skrev:
Bytade dämpare bak på en 95a idag faktiskt.. fick kapa av översta bulten och då gick brickan med sönder... det går med vad för någon bricka som helst... den behöver inte vara skålformad som den är orginal. ta en mindre bricka som ligger bra nere i gummit så det går att spänna mutterna bara... Tyckte det var en bra konstruktion av saab... aldrig varit smidigare att plocka ner hela benet... hela bytet hade gått på 25 min om inte översta bulten rostat så j'vla mö... hehe.. lycka till...

jao får testa det såna fall tongue ska åka till saab och höra i alla fall tongue  ja det var redigt smidigt att plocka ner faktiskt synd att brickan har rostat sönder bara tongue

Sök