Är ju oftast en skruv som håller själva trumman oxå. Du kan inte förvänta dig att du tar av däcket o trumman faller ner.. Har du tagit bort skruven är det bara o banka till du ser "ljuspunkter" Inge rolig o ha med o göra.
Trummor sitter inte som skivor fast med hjälp av ok och fälgbultar utan dom sitter med en egen bult och mutter i mitten. Förmodligen sitter det en plåt "bubbla" i mitten. Ta loss den så ser du nog vad du ska göra för att loss den. Brukar vara massa sprintar och låsbrickor innan man kommer in till muttern.
Dock så bildas det lätt en kant i trumman där beläggen har legat emot och därför kan det vara ett helvete att få loss trumman över beläggen. Hade själv en Audi 80 jag skulle byta på och det slutade med att brorsan fick kapa isär trumman i småbitar när den satt fast på bilen för att få bort den.
Men skaffa Haynes verkstadshandbok för att få veta hur det är tänkt att man ska få loss trumman om min beskrivning är kass eller inte stämmer Står garanterat en utförlig beskrivning där.
har du otur så sitter backarna fast bakom kanten , och såvida det inte går att justera in dom så är det våld som gäller, köp en hel monteringsats med alla sprintar och fjädrar för du kommer troligtvis pajja pinnarna som håller backarna på plats.
Trummor sitter inte som skivor fast med hjälp av ok och fälgbultar utan dom sitter med en egen bult och mutter i mitten. Förmodligen sitter det en plåt "bubbla" i mitten. Ta loss den så ser du nog vad du ska göra för att loss den. Brukar vara massa sprintar och låsbrickor innan man kommer in till muttern.
Dock så bildas det lätt en kant i trumman där beläggen har legat emot och därför kan det vara ett helvete att få loss trumman över beläggen. Hade själv en Audi 80 jag skulle byta på och det slutade med att brorsan fick kapa isär trumman i småbitar när den satt fast på bilen för att få bort den.
Men skaffa Haynes verkstadshandbok för att få veta hur det är tänkt att man ska få loss trumman om min beskrivning är kass eller inte stämmer Står garanterat en utförlig beskrivning där.
tack för beskrivningen, är de under samma "bubbla" där hjullagret sitter ? (:
men som sagt - TACK för snabbt svar, ska fixas på freda, skriver hur de går (:
ja precis hjullagret kan vara idé att byta det oxå för det sitter nog fast-tryckt i trumman. Det fick jag iaf göra när jag bytte. Iofs sågade jag som sagt sönder den ena så det var ju så illa tvunget att bytas
Lycka till iaf och krånglar nått så ta lite foton och sånt så blir det enklare att hjälpa till
tog av däcket, skulle skruva av den stora bulten i mitten (storlek 32 tror ja de va) men den j*veln snurrar inte, ja drog o slet, o så börja de snurra, fast muttern gängas inte av bulten, de är bulten ja skruvar ut o nu får ja inte in den igen
ajdå. Nu kan jag tyvärr inte hjälpa till mer för jag vet faktiskt inte vart den sitter den bulten. Har du skruvat loss den helt eller snurrar den bara?