hmm ja hade problem me min audi (vW o audi har samma motorer) o de var att den hoppade lite i tomgången. o detta visade sig vara luftmassemätaren som spökade. o de räckte för mig o köra bilen varm. (ca 10 min) stänga av den. o sen vrida tänningen till läget precis innan startmotorn går igång o sen vänta tills alla lampor slocknade o sen starta. för då hade den Kalibrerat sig igen. testa! de skadar inte
Har nu vart ute och testat kompet igen, detta eftersom jag glömde köra med öppet gasspjäll första gången.
Nu fick jag bättre värden, alla låg på 15 eller strax intill.
Efter testet hade problemet dock flyttat på sig, nu var det 2:an som inte gick och 3:an fungerade fint. Efter ett par minuter kollade jag igen, och då fungerade varken 2:an eller 3:an...
Har en fundering kring mina tändkablar dock, enligt biltemas gnistprovare så tänder alla burkar som de ska. Men när jag kör motorn och rycker loss en kabel för o kolla cylindern så får jag ofta stötar från kabeln om jag råkar nudda tex toppen med den. Tyder detta på överslag och kassa kablar?