7745
Sök

Vibrationer i framvagn, Audi 80 Sedan B4

Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
Jag har en Audi 80 Sedan med 2.8L V6an.

Imorse när jag var påväg till jobbet upptäckte jag att bilen vibrerar mycket när man släpper gasen,
man hör att det klonkar om bilen då också, men det händer bara när man inte accelererar.

Gasar jag upp bilen så går den lugnt och fint tills man släpper gasen då börjar det vibrera och låta.
Känns mycket bra i ratten.

Vad ska jag kolla för något ?

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

473 Inlägg
8 april 2010
det första som du kan göra är att du tar den till en lyft och att du med ett bräck järn känner på alla framvagnsbussningar . kolla även mellan lagringen på H drivaxel

Försöker iaf
12 819 Inlägg
8 april 2010
falmo skrev:
det första som du kan göra är att du tar den till en lyft och att du med ett bräck järn känner på alla framvagnsbussningar . kolla även mellan lagringen på H drivaxel

Kolla samtidigt motor och växellådsfästen. Vad menar du med mellanlagringen på höger drivael? yikes

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (8 april 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

473 Inlägg
10 april 2010
det heter nog inte mellanlagring , men det fins ju två knutar en yttre ooch en inre på den vänstra men på den högra så ska det finnas en  där i mellan efter som den axel är längre
är du med ?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 april 2010
falmo skrev:
det heter nog inte mellanlagring , men det fins ju två knutar en yttre ooch en inre på den vänstra men på den högra så ska det finnas en  där i mellan efter som den axel är längre
är du med ?

Japp nu är jag med, men har tappat ordet för den delen just nu tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

473 Inlägg
10 april 2010
tror den heter mellanaxel helt enkelt

Sök