7705
Sök

Mazda 323 -79 går inte att växla ner i när den rullar

435 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
köpt en mazda 323 å på vägen hem märkte jag att de inte går att växla ner. går gör det men man hör hur dreven låter. går de att fixa? man måste typ stå still för att få i en lägre växel. kopplingen tar bra å man hör/känner inte dreven när man lägger i en växel.

2 855 Inlägg
17 april 2010
Synkringar som är slut, går ju att byta, men själv skulle jag byta växellåda

435 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
hmm då får jag nog leta på en ny låda å byta synkringar på så de slipper börja krongla efter ett tag. lätt att byta?

2 855 Inlägg
17 april 2010
Byter du synkringar kan du använda befintlig låda om det inte är nåt fel på den förövrigt, men lådan måste i vilket fall som helst ur och plockas isär, så lite pill är det, inte så himla svårt bara man håller ordning på sakerna vart de ska sitta osv.

435 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
vart på ett ungefär sitter dom? sitter dom på växelänkagen överst i lådan så är de nog inte så svårt.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 april 2010
oppe_tallbarr skrev:
vart på ett ungefär sitter dom? sitter dom på växelänkagen överst i lådan så är de nog inte så svårt.

Sitter inne i lådan bland alla drev, låsringar och annat trevligt. Lätt att man virrar bort sig där.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök