4965
Sök

Bromsbeläggen ligger på på vä.fram däck

281 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
Här märkt "skrapande" ljud ifrån vänster fram däcket.
Tog bort däcket igår och kollade, mycket riktigt så ligger bromsen på lite lätt mot skivan.

Finns det något smidigt trix att lösa detta fall på utan att behöva riva oket? hmm

Ut i solen nu och sitta inte och dega framför datorn coolcoolcool
big_smilebig_smilebig_smile

Varför flyga med SAS, när du
kan åka med Viggen !

Försöker iaf
1 998 Inlägg
1 juni 2010
Försök trycka in kloven/kolvarna med en polygrip. Sätt gärna något emellan så du inte får snebelastning.
Sen trycker du ut kolven en bit genom att bara bromsa. Upprepa detta tills den går bra.

Annars är de nog bra ide att köpa ett nytt ok

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

281 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
Jag har nu hört att man ska smörja upp kolvarna så att man inte får samma problem igen, stämmer det?

Vad ska man då smörja med?

Varför flyga med SAS, när du
kan åka med Viggen !

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
6 juni 2010
Passa dig flr vissa smörjmedel bara då en del av dom e agressiva mot gummi.

Först å främst så bör du ta reda på om det e oket som körvar eller om klossarna har satt sig i okhållaren.

Om klossarna sitter fast skrapa bort all rost å ha kopparpasta (alternativt annan högt värmeålig pasta för bromsanvändning) så skall nog det bli bra.

Om kolven sitter fast kan du prova att lea upp den å få lite smörj innaför damskydet. Dette e dock en tillfällig lösning å funkar sällan länge.

Om du har glidpinnar på ditt ok kan det vara dessa som ställer till det med. Då e det till att få dom till å löpa fint å smörja dom med med kopparpasta(eller liknande)

Lycka till

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
6 juni 2010
skriver lite illa när jag inte ser tangentbordet ordentligt sorry ere nått du inte fattar får du säga till

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Sök