16 juni 2010
Trådstartare
Har en BMW E34 323TI -00 som har lite dumheter för sig.
När jag kör i 60-80km/h så vibrerar det i ratten, typ mjuka vibrationer som om en bussning är kass. Sen i 110 *host* så när jag bromsar vibrerar det i bromspedal och ratt.
Jag har lyxen att ha en duktig BMW mekaniker vägg i vägg på jobb men han står som ett levande frågetecken inför detta problem.
Första tanken var ju så klart obalans i hjulen men när jag bytte till 19" så var det precis likadant efteråt. Det känns inte som ojämna bromsskivor, "slagen" är för mjuka för det plus att det vibrerar i 60-80km/h utan att jag rör bromsen, bromsar jag då så försvinner det.
Jag har bytt de bakre länkarmsbussningarna fram på bägge sidor, dom såg inte dåliga ut men var lite mjuka men det har inte hjälpt, felet kvarstår.
Vi har självklart haft upp den på lyft ett par vändor utan att hitta nått som felar, inga glapp eller så alls. Jag var ett tag inne på att det skulle vara styrsnäckan men eftersom det vibrerar även när jag svänger och det ligger tryck på där så känns det inte som det.
Det som jag vet är kasst på den är de bägge främre bärarmsbussningarna bak men jag har svårt att tro att dom skulle orsaka detta felet, då hade det mer känts i bilen än ratten om ni hänger med. Dessa bussningar ska såklart bytas men jag vill först bli av med vibrationerna då det är ett mer irriterande fel.
Någon som varit med om liknande och har en bra lösning?
If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)