5029
Sök

Höjja sänkt Mustang?

6 Inlägg
22 juli 2010
Trådstartare
Hej, har en Mustang GT som jag gillar och köpt rätt nyligen. DOCK är den löjligt låg....för låg för mitt tycke. Jag gillar att den är sänkt men skulle dock gärna se att den kom upp en liten bit från marken.

Så här stod det i annonsen när jag köpte den (även nu i min annons) : "Sänkt med progressiva fjädrar och ställbara stötdämpare. Caster, camber plates som gör att du enkelt kan ställa in hjulvinklar (3 grader neg camber fram nu) "

Jag tolkar det som att det torde gå att skruva på någon mutter och där med kunna höjja den lite. Någon som vet? Någon som vet någon som kan utföra jobbet? Någon som själv kan göra jobbet? (mot ersättning såklart) Jag bor i Stockholm

Vill gärna behålla bilen om den går att höjja annars blir det nog att jag säljer den.....  :-(

http://www.garaget.org/?car=210412

Tacksam ifall det finns någon som kan hjälpa mig.

/Johan
Senast redigerat av Johango (23 juli 2010)

3 354 Inlägg
22 juli 2010
tror inte det är ställbar höjd utan bara vinklar. får nog byta fjädrar eller göra ful/nödlösning med klossar.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

7 281 Inlägg
22 juli 2010
Förvänta dig inte att du kan höja den bara sådär.
Du lär skaffa andra fjädrar.

Ställbara stötdämpare gör inget på höjden.
Det är fjädrarna som bestämmer det.

6 Inlägg
22 juli 2010
Trådstartare
Brains skrev:
Ställbara stötdämpare gör inget på höjden.
Det är fjädrarna som bestämmer det.

Men kan det räcka med att enbart byta fjädrar eller måste man i så fall även byta dämpare? Tänkte att dämparen blir för liten om fjädern blir större.

Tack för ditt svar.

6 Inlägg
22 juli 2010
Trådstartare
Seth skrev:
tror inte det är ställbar höjd utan bara vinklar. får nog byta fjädrar eller göra ful/nödlösning med klossar.

Klossar låter ju iof bra. Eller det låter iaf billigt. :-) Vart hittar man sådant tro?

Tack för ditt svar.

/J

6 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
Ingen som har någon trixig lösning och vill hjälpa mig? Jag är totalt värdelös på bilar och ingen lust att lägga ut en förmögenhet....men gärna en slant till någon som kan bilar och vill meka lite och vet vad man gör.

Finraggare
2 381 Inlägg
28 juli 2010
Det är inte helt dyrt med ex eibachfjädrar till den - klart bäst.

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Sök