4349
Sök

Vilken koppling till min chippade (290hk) Volvo 855 T-5R T-gul

Avstängd
17 Inlägg
3 augusti 2010
Trådstartare
Som frågan lyder, vilken sorts ska jag satsa på? Kanske blir grövre avgas , btr samt spridare i framtiden.
Kopplingen som satt på nu är bara skrot av.
Bilen har gått 32000mil.
Gärna art.nr på grejerna samt inköpsställe

Autoexperten har en komplett sats Sachs för 2700:-
Mekonomen (vet ej märke) 2800:-
Volvo (rejemes) original 2700:- + 500:- för urtrampningslager
Stackefälts i Örebro, Adr sinterlamell 3400:- komplett

Tycker inte de känns motiverat att köpa en värre typ 707a o stifta om när jag inte har mer effekt.
Samt undrar om nån har erfarenhet av att köra med sinter på ""gatan"?
Behövs de en värre slavcylinder?
Va jag förstår så greppar dem lamellerna direkt, körbarhet, hålbarhet på grejerna mm?

Tacksam för all hjälp!

Mvh

x40
1 209 Inlägg
3 augusti 2010
kan inte mycket om detta här men sachs tror jag att det kommer att funka fint..

Volvo S40 turbo.

632 Inlägg
3 augusti 2010
En helt vanlig R koppling duger ju gott åt dig. Den är mycket bättre än kopplingen som sitter standard på T-5R:en. R kopplingen ska palla med runt 320HK så den lär funka utan problem för dina effekt uttag.

Mvh/Tobias.

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

Avstängd
17 Inlägg
3 augusti 2010
Trådstartare
Va inne på hörde på Volvo, dock fick jag inget större förtroende för killen bakom disken, han fråga efter mitt regnr bara, jag hade frågor ang kopplingen med han sa bara att den är den som du ska ha vi säljer inget annat...
Va skiljer R koppling mot T-5R? Är de lamellerna eller tryckplatta eller båda? Om jag köper till en 96a R med regnr (som man tydligen måste ha enl. Rejmes Örebro) passar den rakt av på min bil?

632 Inlägg
3 augusti 2010
Jag vet att lamellen skiljer på R modellerna. Om tryckplattan skiljer på något vis ska jag låta vara osagt. Men som du säger är det bara att ta regnr ifrån en äkta R av årsmodell -96 eller -97. Kopplingen passar rakt på din bil så det är bara skruva bort din gamla T-5R koppling och bolta on R kopplingen.

Mvh/Tobias

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

Avstängd
17 Inlägg
3 augusti 2010
Trådstartare
Ok, Tack för svar Tobias

Sök