6338
Sök

940 turbofjäderben på volvo 740 gl -88?

214 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
TJA:D

Ska byta fjädrar och hjullager på min gamla 740 gl -88 och jag har ett par fjäderben till en 945 turbo med abs ligger hemma. Ska även nämnas att jag inte har abs på min 740. Passar dessa på min 740? smile skulle bli billigt och bra:P

mvh adam

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
26 augusti 2010
ja fjäderbenen passar smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

214 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
tack för svar big_smile då åker de på nästa vecka smile

Fri fart för ett fritt folk!
15 032 Inlägg
26 augusti 2010
som sagt nemasproblemas smile körde 98:a ben på min 745:a

Kör fort så hinner inget hända...

214 Inlägg
Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
26 augusti 2010
Är fjäderben från 900serien bättre än 700 seriens på något vis?

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

1 772 Inlägg
26 augusti 2010
Robban_89 skrev:

Känns som det är samma grejer. Han hade nog antagligen bara dessa hemma..

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
26 augusti 2010
NordstromJ skrev:
Robban_89 skrev:

Känns som det är samma grejer. Han hade nog antagligen bara dessa hemma..

Jo jo, men tänkte om det i framtiden måste bytas någon gång så kan man lika gärna ta från 900 serien i såna fall om det är bättre

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

15 032 Inlägg
26 augusti 2010
det beror lite på hur gammal 740 man har
tex är lagrena bättre på alla 940 och vissa nyare 740 där det ej är den gamla typen av lager som får spännas manuellt
utan det sitter ett helinkapslat lager i övrigt är det samma allt passar mellan i övret

kan bli lite jobbigt dock om man har en 85:ans 740 och monterar 940 ben och sen går ett hjullager och man köper ett nytt och river isär och inser att det inte är samma lager smile

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
26 augusti 2010
Growe skrev:
tex är lagrena bättre på alla 940 och vissa nyare 740 där det ej är den gamla typen av lager som får spännas manuellt
utan det sitter ett helinkapslat lager i övrigt är det samma allt passar mellan i övret

kan bli lite jobbigt dock om man har en 85:ans 740 och monterar 940 ben och sen går ett hjullager och man köper ett nytt och river isär och inser att det inte är samma lager smile

har för mig att du kan köpa  ett komplett nav ( om det är det du menar med inkapslat) och montera på ett gammalt fjäderben. dok är naven med inbyggt lager mycket dyrare än ett löst

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

15 032 Inlägg
26 augusti 2010
turboforssen skrev:
Growe skrev:

har för mig att du kan köpa  ett komplett nav ( om det är det du menar med inkapslat) och montera på ett gammalt fjäderben. dok är naven med inbyggt lager mycket dyrare än ett löst

å tusan har faktist aldrig kollat hurvida det går eller ej
har stått och slagits med ett hjulager av gamla modellen efter vägen
men det är enda gången jag rört gamla modellen av lager

har alltid haft nyare doningar på mina

SMR | SM Racing
651 Inlägg
26 augusti 2010
denton skrev:

Ska byta fjädrar och hjullager på min gamla 740 gl -88 och jag har ett par fjäderben till en 945 turbo med abs ligger hemma. Ska även nämnas att jag inte har abs på min 740. Passar dessa på min 740? smile skulle bli billigt och bra:P

mvh adam

Haha, vafan big_smile Varför ska du byta det på sevenfårtyn? big_smile

SM Racing

214 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
Fuzzer skrev:
denton skrev:

mvh adam

ska byta hjullager så varför inte byta hela när man har sånna ligger? wink

SMR | SM Racing
651 Inlägg
27 augusti 2010
denton skrev:
Fuzzer skrev:
denton skrev:

mvh adam

ska byta hjullager så varför inte byta hela när man har sånna ligger? wink

sant :p

SM Racing

Sök