5329
Sök

Är styrservo att föredra då man driftar?

vinnarskalle!
907 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
Hallå!
Ja vad tycker ni, är det bra att ha styrservo om man ska drifta?

Själv tycker jag att känslan man får med marken försvinner om man kör med servo. Utan servo känns lättsammare, mycket lättare att känna vart framhjulen pekar. MEN samtidigt är det lättare att svänga med servo... så jag är lite kluven på hur jag ska göra med min E30.

Servo, yes or no?

Smålänning
7 887 Inlägg
12 september 2010
E30 är så lätt så den borde du inte behöva servo i om du inte är ovanligt klen wink

Jag röstar på Nej. Servo är helt onödigt på alla bilar under 1500 kg enligt mitt tycke.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

KHRacing
12 september 2010
Jag har tagit bort min servo då den inte hinner med att snurra ratten så fort som jag vill.

jag har denna körstilen där jag sätter snurr på ratten & låter den snurra fritt, detta går inte fullt ut med servo.

http://www.youtube.com/watch?v=G-FtspKilJk

vinnarskalle!
907 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
intressant KHRacing smile Har testat något liknande, men ratten snurrar så förbaskat fort så man hinner knappt med! Själv håller jag mig mest på 2ans växel... är som sagt ganska novis wink
Senast redigerat av Casy (12 september 2010)

KHRacing
12 september 2010
Casy skrev:
intressant KHRacing smile Har testat något liknande, men ratten snurrar så förbaskat fort så man hinner knappt med! Själv håller jag mig mest på 2ans växel... är som sagt ganska novis wink

Inget att skämmas för. Man får testa sig fram ang att fatta ratten vid rätt ögonblick.

Jag kör mest i treans o fyrans växlar så det går något fortare då cool

1 291 Inlägg
12 september 2010
Aldrig provat någon RWD bil med servo men fungerar ypperligt att sladda utan smile
Rent generellt så är det svårt att hinna med om du ska "ratta själv" när du byter håll på sladden, att lära sig låta bilen göra jobbet är definitivt nått att satsa på!

Sök