3491
Sök

Kopplingspedalen knarrar när man trycker ner den. Volvo S70

262 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
när man trycker ner kopplingen och den hörs som en gammal vad är det som är fel då?
huvudcylindern?

845 Inlägg
13 september 2010
Hörs som en gammal vadå?

262 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
typ att den är slut

845 Inlägg
13 september 2010
Hur låter det när den är slut då?

262 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
den knarrar när man trycker ner den

845 Inlägg
13 september 2010
Pröva med att smörja pedalstället, brukar fungera

262 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
hur gör man det?

262 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
s70 98a 29000 mil

men hur smörjer man upp cylindern ? var sitter det

262 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
det har ja gjort.. ljuden uppstod från ingenstans för 2 veckor sen.  men hur smörjer jag huvudcylindern?

845 Inlägg
13 september 2010
Ibbee skrev:
det har ja gjort.. ljuden uppstod från ingenstans för 2 veckor sen.  men hur smörjer jag huvudcylindern?

Det går inte, den ska göra det själv. Men eftersom inte ljudet försvinner så tror jag inte att det är det, Ställ dig på alla 4, tryck på kopplingen med handen å lyssna om det knarrar vid pedalen. Har haft det felet på både 740 och Mercedes Vito, och då har lite smörjmedel på kopplingspedalen hjälpt.

510 Inlägg
13 september 2010
Jag hade exakt samma skit på min 740. det var vajern i pedalstället som knarrade. Jag tog bort panelen i fotbrunnen, kolla i en handbok om du inte vet hur man lossar den. Sen tog jag vanligt smörjfett och smörjde in vajerfästet (den sitter med en liten knopp i toppen av pedalfästet) tryck ner pedalen ett par gånger för att jobba in fettet, smörj lite till om det behövs. Montera sedan tillbaka panelen och voila! Inge mer knarr!

Hoppas det hjälper, lycka till! smile

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
13 september 2010
Slimbastard skrev:
Jag hade exakt samma skit på min 740. det var vajern i pedalstället som knarrade. Jag tog bort panelen i fotbrunnen, kolla i en handbok om du inte vet hur man lossar den. Sen tog jag vanligt smörjfett och smörjde in vajerfästet (den sitter med en liten knopp i toppen av pedalfästet) tryck ner pedalen ett par gånger för att jobba in fettet, smörj lite till om det behövs. Montera sedan tillbaka panelen och voila! Inge mer knarr!

Hoppas det hjälper, lycka till! smile

Detta kommer absolut inte fungera.

510 Inlägg
13 september 2010
Om det är i pedalstället felet sitter så kommer det mest definitivt att funka. Annars får du övertala mitt pedalställ att sluta låtsas

Saabvilde!
1 708 Inlägg
13 september 2010
Slimbastard skrev:
Om det är i pedalstället felet sitter så kommer det mest definitivt att funka. Annars får du övertala mitt pedalställ att sluta låtsas

+1

lol

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

1 353 Inlägg
13 september 2010
Slimbastard skrev:

det funkar inte eftersom han har inte nån vajer i sin bil DOOOOOH
ingen 740 vi snackar om här vettu..

han har hydralisk koppling och därmed går pedalen rätt in i huvudcylindern och vidare ..

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
13 september 2010
Siliconspray är lösningen på allt m knarrar wink

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

510 Inlägg
13 september 2010
Crille88 skrev:
Slimbastard skrev:

han har hydralisk koppling och därmed går pedalen rätt in i huvudcylindern och vidare ..

Ah.. Ja, då får jag erkänna att det absolut inte kommer fixa problemet haha. Man lär sig nått nytt varje dag

1 353 Inlägg
13 september 2010
Slimbastard skrev:
Crille88 skrev:
Slimbastard skrev:

Ah.. Ja, då får jag erkänna att det absolut inte kommer fixa problemet haha. Man lär sig nått nytt varje dag

wink

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
13 september 2010
Crille88 skrev:
Slimbastard skrev:

Och här är vinnaren.wink

1 353 Inlägg
13 september 2010
a gött vad får jag? wink
för att återgå till TS:
att de gnisslar o knarrar lite är inget farligt.. när de börjar kännas konstigt i pedalen eller du inte kan lägg i växel, då ska du oroa dig wink

Sök