det har ja gjort.. ljuden uppstod från ingenstans för 2 veckor sen. men hur smörjer jag huvudcylindern?
Det går inte, den ska göra det själv. Men eftersom inte ljudet försvinner så tror jag inte att det är det, Ställ dig på alla 4, tryck på kopplingen med handen å lyssna om det knarrar vid pedalen. Har haft det felet på både 740 och Mercedes Vito, och då har lite smörjmedel på kopplingspedalen hjälpt.
Jag hade exakt samma skit på min 740. det var vajern i pedalstället som knarrade. Jag tog bort panelen i fotbrunnen, kolla i en handbok om du inte vet hur man lossar den. Sen tog jag vanligt smörjfett och smörjde in vajerfästet (den sitter med en liten knopp i toppen av pedalfästet) tryck ner pedalen ett par gånger för att jobba in fettet, smörj lite till om det behövs. Montera sedan tillbaka panelen och voila! Inge mer knarr!
Jag hade exakt samma skit på min 740. det var vajern i pedalstället som knarrade. Jag tog bort panelen i fotbrunnen, kolla i en handbok om du inte vet hur man lossar den. Sen tog jag vanligt smörjfett och smörjde in vajerfästet (den sitter med en liten knopp i toppen av pedalfästet) tryck ner pedalen ett par gånger för att jobba in fettet, smörj lite till om det behövs. Montera sedan tillbaka panelen och voila! Inge mer knarr!
a gött vad får jag? för att återgå till TS: att de gnisslar o knarrar lite är inget farligt.. när de börjar kännas konstigt i pedalen eller du inte kan lägg i växel, då ska du oroa dig