3745
Sök

Bmw bärarmar?

40 Inlägg
15 september 2010
Trådstartare
Är det någon som kan svara på vad det är för skillnad mellan tex 325 e36 och m3 e36 3,2 bärarmar fram? Många som använder sig av 3,2 armarna på E30 5 bultsbyggen,men är det verkligen någon skillnad?

Mvh Emil

12 086 Inlägg
15 september 2010
Någon skillnad är de då de har olika artnr. Tvivlar ju dock på att de är någon väsentlig skillnad i utförande, de sitter ju på samma kaross med likvärdiga hjulupphängningar.

40 Inlägg
15 september 2010
Trådstartare
JapMax skrev:
Någon skillnad är de då de har olika artnr. Tvivlar ju dock på att de är någon väsentlig skillnad i utförande, de sitter ju på samma kaross med likvärdiga hjulupphängningar.

Ja du tänker likadant som mig, men nån måste ju veta skillnaden:P

1 482 Inlägg
15 september 2010
M3 är väll i aluminium om jag inte minns fel.

BLT Service
Theracords Music Label

12 086 Inlägg
16 september 2010
Noxxer skrev:
M3 är väll i aluminium om jag inte minns fel.

3.2ans kan va, polarens 3.0 är i gjutjärn.

Nu när du säger det kommer jag på att bärarmarna till min gamla 325 va i aluminium.
Verkar va lite olika det där.

Edit: Såg just ett avsnitt av Wheeler dealer där de fixade en 3.2a.. kan bekräfta att den bilen INTE hade bärarmar i aluminium. Så det är frågan hur det ligger till egentligen.

De sålde bilen ( 97:a hardtop, kalasskick) för 5950 pund.. ligger inte sånna över 100 lappen här i Sverige?
Senast redigerat av JapMax (16 september 2010)

854 Inlägg
16 september 2010
Är nästan säker på att 3,2ans bärarmar har mer caster än t.ex 3,0ans. Med andra ord så får du mer camber när du vrider på ratten -> Bättre väghållning.

Detta går att komma runt med exentriska bussningar på "vanliga" bärarmar. På en 3,2a kör man istället med hålet i mitten.

Om det skiljer något mer vågar jag inte svara på.

40 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Kmarcus skrev:
Är nästan säker på att 3,2ans bärarmar har mer caster än t.ex 3,0ans. Med andra ord så får du mer camber när du vrider på ratten -> Bättre väghållning.

Detta går att komma runt med exentriska bussningar på "vanliga" bärarmar. På en 3,2a kör man istället med hålet i mitten.

okej, misstänker också att det har med cambern att göra. big_smile
Senast redigerat av -Lime- (16 september 2010)

1 291 Inlägg
16 september 2010
Kmarcus skrev:

Har m3 3,2 andra spindlar då också eller har dom längre hjulbas?

12 086 Inlägg
16 september 2010
MattiasH skrev:
Kmarcus skrev:

Har m3 3,2 andra spindlar då också eller har dom längre hjulbas?

De har samma hjulbas, 270cm. De har även olika artnr på spindlarna.

Sök