Bromsar Audi a4 1.8t

rhedemo
16 september 2010 · 14 Inlägg

Hej någon som har ett bra tips på vart jag kan köpa bromsar till min a4. (Skivor och belägg)
Mekonomen och autoexperten är för jävla dyrt och biltema tänker jag inte ens överväga.
är det nån som har något bra tips vart man kan köpa billiga bromsar utan att tappa aldeles för mycket på kvaliten?.

Mvh

Volvo Performance!
Audi A4 1.8T "dkwN" (2001)
K_Lindell
16 september 2010 · 104 Inlägg

köp på chassit.se slittsade skivor och belägg "sport"

Jimpiz
16 september 2010 · 845 Inlägg

Jag kör på biltema, Du har ju heller ingen sportbil.  Har fungerat hur bra som helst, har både belägg, skivor och ok. Annars kolla på skruvat.se, tror dom ligger på 400-500 kr st.

Saab 9-3SS (2008)
rhedemo
16 september 2010 · 14 Inlägg

spännande att sportsatsen på chassit.se kostade lika mycket som bromsarna kostar på mekonomen tongue¨
eller det skiljde några hundalappar menmen

Volvo Performance!
Audi A4 1.8T "dkwN" (2001)
rhedemo
16 september 2010 · 14 Inlägg

Jimpiz skrev:
Jag kör på biltema, Du har ju heller ingen sportbil.  Har fungerat hur bra som helst, har både belägg, skivor och ok. Annars kolla på skruvat.se, tror dom ligger på 400-500 kr st.

Jag har väl i ärlighetens namn övervägt biltema med tanke på priset.
är dock samtidigt lite allergisk mot det då jag har haft biltema bromsar på tidigare fordon och känner att dom har betyldigt sämre hållbarhet mot originaldelar och liknande originaldelar

Volvo Performance!
Audi A4 1.8T "dkwN" (2001)
Jimpiz
16 september 2010 · 845 Inlägg

rhedemo skrev:

Jimpiz skrev:
Jag kör på biltema, Du har ju heller ingen sportbil.  Har fungerat hur bra som helst, har både belägg, skivor och ok. Annars kolla på skruvat.se, tror dom ligger på 400-500 kr st.

Jag har väl i ärlighetens namn övervägt biltema med tanke på priset.
är dock samtidigt lite allergisk mot det då jag har haft biltema bromsar på tidigare fordon och känner att dom har betyldigt sämre hållbarhet mot originaldelar och liknande originaldelar

Jo, dom kan ju inte vara bättre än original med tanke på priset wink, men tycker inte att dom är så dåliga. för 4år sen byttes det bromsar på en bekantsbil, Jag köpte då enbart biltema, och hon pendlar ca 100 mil i veckan. Det enda som har bytts är ju bromsbelägg, då det var slingriga vägar så mycket gas och broms, men skivorna har varken blivit skeva eller har slitits snabbare än original smile

Saab 9-3SS (2008)
rhedemo
16 september 2010 · 14 Inlägg

det värsta med biltema är att dom har varierande kvalite på sina delar.
tex bromsarna till nissan kan va sämre än dom till audi eller tvärtom.
kan dock vara värt att prova då priset är lite mer attraktivt.
dock märkte jag att skruvat.se har ganska heta priser.
tex skivorna var 10.- billigare än biltema.
blir ju dock en del frakt.
är det någon som har erfarenhet av skruvat.se? är det bra grejer? känns ju som att när pricet svackar så svackar väl även kvaliten?

Volvo Performance!
Audi A4 1.8T "dkwN" (2001)
Jimpiz
16 september 2010 · 845 Inlägg

99 kr för frakt hos skruvat tongue, inte så farligt endå.

Förr hade ju biltema varierande kvalitet, men nu ligger allt på ungefär samma.

Senast redigerat av Jimpiz (16 september 2010)

Saab 9-3SS (2008)
rhedemo
16 september 2010 · 14 Inlägg

jag som är lite gammalmodig kanske tongue

Volvo Performance!
Audi A4 1.8T "dkwN" (2001)
Germax
16 september 2010 · 12 086 Inlägg

Jag beställde skivor och belägg bak för 500kr på tyska ebay.

Jimpiz
17 september 2010 · 845 Inlägg

rhedemo skrev:
jag som är lite gammalmodig kanske tongue

Haha, kanske lite roll

Saab 9-3SS (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang