7013
Sök

Bmw 328 E46 Bromsbelägg

2 011 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
Har en fråga ang bromsbelägg som kommer bli aktuellt under vinter mekandet.

Biltemas är inte aktuellt eftersom de inte klarar min körning när de blir för varma.

Några tips om ställen som har bra saker plus vettiga priser.

Har även hört om någon sort som det inte skall bli så mycket bromsdamm av på fälgarna.

Tacksam för tips

Inte farten som dödar. Det är stoppen

1 948 Inlägg
23 september 2010
Redstuff belägg låter som det du efterfrågar, peansweden.com säljer dom.

2 011 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
Tack. Ska kolla det.

BMW entusiast
579 Inlägg
23 september 2010
Redstuff beläggen behöver komma upp i lite högre temperaturer för att fungera som dom ska, värt att tänka på om du även tänkt att använda bilen på gata där dom sällan blir så varma som dom behöver bli.
Sen vet jag att många har haft problem med att slitytan på beläggen helt enkelt lossnar från själva metallen.

JAG personligen kommer aldrig någonsin köpa några produkter från EBC...

2 011 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
dfine skrev:
Redstuff beläggen behöver komma upp i lite högre temperaturer för att fungera som dom ska, värt att tänka på om du även tänkt att använda bilen på gata där dom sällan blir så varma som dom behöver bli.
Sen vet jag att många har haft problem med att slitytan på beläggen helt enkelt lossnar från själva metallen.

JAG personligen kommer aldrig någonsin köpa några produkter från EBC...

Tackar. Värt att kolla upp detta.

Har ju någon månad till, men sådana saker är värt att veta. Tack

320 Inlägg
26 september 2010
motornord har originaldelar till betydligt lägre pris än bmw själva. köpte själv belägg och skivor därifrån till fram. jag handlar i princip alla originaldelar där. bra pris och bra grejer.
belägg båda sidor bak 295kr för din bil.
har gått ut ganska hårt med mina från start och de tar bara bättre och bättre hela tiden. samt att de dammar inte så farligt längre (ca 100 mil). gjorde några 150-170 km/h till nästan stopp utan att de började tappa bromsförmåga.
finns även kitt där som ska vara värre och damma mindre men kan inte säga nått om kvaliteten/funktionen.

visst dammar det en del i början men ska du köra vinter med vinterfälgar är de väll inte så farligt? ganska lätt att tvätta bort dammet med fälgrengöring också.

finns en grej man kan göra för att bromsar ska damma mindre och få bättre bromsförmåga. skivan ska bli blåaktig. man ska alltså köra bromsarna glödande för att sedan kyla ner dem helt. gör man fel har man förstört en uppsättning bromsar...
försökte detta med mina gamla bromsskivor och belägg men fick en blå rand på halva yttre delen av skivan så de slog sig..

Bmw Ownz

2 011 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
Okej Tack. Ska kolla runt när det är dags. Mest för bromsarna får abslolut inte ge sig efter väldig värme.
Kör mycket på kurviga vägar osv, så de varken kan eller får ge sig.

Sök