3966
Sök

Ställbara Fjädrar på tuningshop.se

83 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
Hejsan..

Är på jakt efter en sänkingssats till min tjejs Civic Hatchback -92 och hittar bara satser som sänker lika mycket fram som bak och min erfarenhet är att bilen i regel blir lägre bak än fram då.

Jag hittade fjädrar som man kunde ställa mellan 10-50 mm på tuningshop.se och det har jag aldrig sett innan.

Är det någon här inne som har erfarenhet av dessa fjädrarna och kan berätta om dom är bra eller dåliga, även om det är ett bra och seriöst företag att handla av.

Har ni annars andra tips på fjädrar till hennes bil som sänker mer fram än bak blir jag tacksam...

Mvh Christian

Du får tycke den e skitsnygg eller skitful... bara du tycker nåt får då har den fågat din uppmärksamhet och jag e nöjd.. =)

Tvivlare
2 266 Inlägg
26 september 2010
Du behöver coiloverben för att använda dom fjädrarna. Köp kompletta coilovers istället.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

83 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
Jaså... det står ju att dom funkar till original stötdämpare....

Jo klart att kompletta coilovers är bättre men det är ju en penga fråga, kompletta coilovers är ju snäppet dyrare...

Du får tycke den e skitsnygg eller skitful... bara du tycker nåt får då har den fågat din uppmärksamhet och jag e nöjd.. =)

Tvivlare
2 266 Inlägg
26 september 2010
såg de nu också, men antar att de krävs viss ombyggnad. ser ut på bilderna som att allting medföljer för montering, och har du tillgång till svets och lite annat sånt kul så go for it smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Sök