7288
Sök

D2 330mm kit med 8 kolvs ok till T-Gul

Skaune
29 september 2010
Trådstartare
Tänkte så småningom skaffa ett D2 330mm kit med 8 kolvs ok, någon som har erfarenhet av detta kittet? nån som vet ifall det passar med titan fälgarna? Står på streetperformance hemsida att som regel ska 330 passa med 17" fälg, men de var väl inte garanterat? Hade vatt kul om nån hade haft erfarenhet av dessa som sagt!

http://www.streetperformance-butik.se/Shop/Image/Article/330mm.jpg
Senast redigerat av Axor (29 september 2010)

Skaune
29 september 2010
Trådstartare
jonnielahti skrev:
det lär bita cool

Ja de e ju de man hoppas på! Men sen e frågan streetperformance rekommenderar 330mm skivor bak oxå, men går det att lösa med originaloken bak?

...has left the building...
4 474 Inlägg
29 september 2010
Jag kör med K-Sport 356mm skivor runt om (8 resp 6 -kolvsok).Kitet är identiskt med D2, endast färgen som skiljer. Anledningen till att man rekommenderar lika stora skivor runt om är för att bromsbalansen skall bibehållas, dvs om du väljer att köra med D2 bromsar runt om. De bör inte vara några större bekymmer att kombinera uppgraderade frambromsar med originalbromsar bak. Köper du bromskit så välj till flytande skivor, kostar ca 2000kr/axel.

Edit: Mina 356mm bromsar går fritt med ca 3mm från mina original 17" fälgar, jag rullar dock på 19". Oken är lite av "slimline", de bygger mindre mot fälgbanan än ok från andra tillverkare. Skall även tillägga att jag behöver spacers för att få på original 17", 25mm/sida bak och 20mm/sida fram. Bilen i fråga är inte en "traktor" (Volvo)big_smile
Senast redigerat av dawwe (29 september 2010)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök