2480
Sök

Volvo 740 blackline -88

148 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
tjenare! Moster har åkt på krånglande ABS! det slår o "tuggar" i pedalen när hon bromsar helt vanligt (mjuka fin inbromsningar) kan det vara så att styrdonet hängst sig eller vad beror det påp? nta skivor för halvåret sen ska påpekas! HJÄLP mig att hjälpa henne! ska provköra bilen i veckan få se hur den beter sig.. svårt att förklara nån annans beskrivning.. tack på förhand! wink

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
2 oktober 2010
prova börja göra rent givarna och kolla hur kuggkransarna dom läser ser ut.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

148 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
okej, vart har vi dom då? kan ingenting om abs!

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
2 oktober 2010
sitter vid navet bakom bromsskivorna, en givare med sladd till.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

181 Inlägg
2 oktober 2010
inte för att ajg är kung på de heller, men du har en liten givare på fjäderbenet? de är abs givaren. så skruva bort den å gör rent å kolla lite.. OM jag nu sagt rätt så äre inte så svårt att göra den biten. tror den sitter på fjäderbenet iaf, annars sitter den någonstans vid skivan kanske, du lär se den iaf! TROR jag.. de kan ju inte vara så många sladdar som går ner dit bara fälja den vettja smile  hoppas det löser sig för moster, kanske bra behöver lufta systemet?

326 Inlägg
2 oktober 2010
brukar bli bra rostigt vid givarna, va hade många bilar med liknande problem på jobbet för ett tag sen, kika där först de är lättast smile

17 Inlägg
2 oktober 2010
dra ur abs säkringen sen är din mor lugn igen haha

17 Inlägg
2 oktober 2010
skrubba med disel då får du en ren yta o fri kontakt

148 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
tack för alla tips! ska prova dom! wink kan ju som sagt oxå rycka säkringen så är det slut med abs-historien, MEN grejjen är den att hon vill ju ha saker & ting att funka som det ska! jag menar, vem fan vill inte ha allt fungerande på sin bil? kul med elhissar som inte funkar liksom ^^ men då BÖR det bara vara att gör rent när jag plockat ur kontakten? den är ju inte död utan ligger på o slår hela tin! =S

148 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
är det givarn jag ska gör arent eller där den sitter?

181 Inlägg
2 oktober 2010
slå på stort å gör allt på samma gång tongue kan dock inte garantera att det kommer funka eller att inget går sönder, men då blir de ju nytt å fräscht iaf!!

148 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
aah jo.. sak som sagt provköra bilen i veckan så får la si då vad som känns knepigt! =/

Sök