tjenare! Moster har åkt på krånglande ABS! det slår o "tuggar" i pedalen när hon bromsar helt vanligt (mjuka fin inbromsningar) kan det vara så att styrdonet hängst sig eller vad beror det påp? nta skivor för halvåret sen ska påpekas! HJÄLP mig att hjälpa henne! ska provköra bilen i veckan få se hur den beter sig.. svårt att förklara nån annans beskrivning.. tack på förhand!
Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D
inte för att ajg är kung på de heller, men du har en liten givare på fjäderbenet? de är abs givaren. så skruva bort den å gör rent å kolla lite.. OM jag nu sagt rätt så äre inte så svårt att göra den biten. tror den sitter på fjäderbenet iaf, annars sitter den någonstans vid skivan kanske, du lär se den iaf! TROR jag.. de kan ju inte vara så många sladdar som går ner dit bara fälja den vettja hoppas det löser sig för moster, kanske bra behöver lufta systemet?
tack för alla tips! ska prova dom! kan ju som sagt oxå rycka säkringen så är det slut med abs-historien, MEN grejjen är den att hon vill ju ha saker & ting att funka som det ska! jag menar, vem fan vill inte ha allt fungerande på sin bil? kul med elhissar som inte funkar liksom ^^ men då BÖR det bara vara att gör rent när jag plockat ur kontakten? den är ju inte död utan ligger på o slår hela tin! =S
Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D