Har en enkel fråga om Volvo 740is AW71 låda finns säkert en tidigare tråd om detta men har ej lyckats hitta den i såfall. Undrar om Växellådan tar stryk av att man växlar "manuellt" om man tex lägger i 2an efter ett trafikljus och sedan själv växlar opp till 3an när man tycker det passar? 1an är ju låst så antar man inte kan använda den som startväxel Tacksam för svar
roligare med lite omväxling i körningen med automat
jag skulle säga att inte alls mycket tar strykr, skulle väll däremot rekommendera att iaf inte ha fullgas när du skickar i nästa. behandlat 850 automaten för mycket stryk, och den tuffar på flera tusen mil senare med lika bra växlingar. observera att jag inte egentligen vet något utan bara kör efter min erfarenhet.
Ingen som helst fara att göra så! Lådan växlar ju precis som vanligt, bara att du väljer bort några växlar. Enda som skiljer är ju att den inte växlar upp och att den ligger kvar och motorbromsar när du släpper gasen.
Ingen som helst fara att göra så! Lådan växlar ju precis som vanligt, bara att du väljer bort några växlar. Enda som skiljer är ju att den inte växlar upp och att den ligger kvar och motorbromsar när du släpper gasen.
en del lådor jag kört med blir det som att man lägger i neutralen i nånsekund för att senare växla, kanske var schletna, men om sådant händer är det ju inte bra. antar att det kanske inte ska vara så?