1689
Sök

Skyline R33 GTS-T Rörramschassi - Uppdatering 2017-02-05 - Bromssystem, styrsystem

Nissan Skyline R33 GTS-T, rörramschassi 25.4B

772 275 Visningar
Uppdaterades senast 14 september 2018
1 397 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
#381
Inte gjort något på länge heller big_smile men ska ut idag och se vad jag lyckas med... fortsättning följer


246 Inlägg
3 maj 2011
#382
Hookay, såg du mitt bidrag?? big_smile
Hoppas du får ordning på det snabbt o lätt, o billigt framför allt.

Saab 95 2,3T -99 Nordic Steg 3

1 397 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
#383
Var i garaget en snabbis igår bara och tittade in. Vad hade du gjort då?


246 Inlägg
3 maj 2011
#384
Hehe ne jag hittade en tia på golvet o la den på en lapp där det stod "Bidrag till raset på" gissa på att den var din från början.. big_smile

Saab 95 2,3T -99 Nordic Steg 3

1 397 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
#385
haha big_smile ingen aning...


1 397 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
#386
Här har det stått stilla allt för länge! Har inte direkt haft världens ork till att ta tag i skiten. Men i helgen monterade jag ner motorn och tittade vad som hade hänt.

Detta vad var vi kom fram till:
Alla ramlager, utom dom yttersta i varje enda var helt slut.
Veven är i så pass dåligt skick nu att den måste slipas om.

Varför?
Vi tror det är så att veven har blivit omslipad en gång tidigare och jag har då monterat standard storlekar på ramlagerna.

Kunde detta undvikits?
Ja, de kunde de. Om jag hade mätt lagerspelen. Varför jag inte gjorde detta var för att det egentligen inte behövdes enligt min mening då inget gjorts, förum nya lager. Och drar man då med rätt moment så bör ju lagerspelet stämma. Jag kan hålla med om, såhär i efterhand, att det kanske är klokt att alltid mäta, då det inte tar någon större tid eller inte kostar några pengar (nästan).

Vad händer nu?
Veven ska tas ur motorn idag och kommer förhoppningsvis lämnas in på Lindells Motorrenoveringar i Norrköping, idag eller imorgon. Han kommer slipa veven där den är dålig, mäta upp och beställa nya lager. Sen blir de till att montera ihop allting igen för att sedan njuta utav sommaren i bilen smile

Händer de något annat?
Japp, har en liten plan på gång. Vad det är få ni nog snart se wink


Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
10 maj 2011
#387
tråkigt som fan detta här !

Härligt om du får ihop bilen till sommaren sen, några träffar inbokade ? så man kan titta lite på bilen


1 397 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
#388
CHEEVA skrev:
tråkigt som fan detta här !

Härligt om du får ihop bilen till sommaren sen, några träffar inbokade ? så man kan titta lite på bilen

Jag hade tänkt komma ner till Wangan meet. Men kommer inte hinna klart till de. Men när bilen är klar kommer jag nog försöka åka på så många som möjligt smile Svårt att planera in något när bilen inte är klar sad


Bayerische Motoren Werke
271 Inlägg
10 maj 2011
#389
Surt som fan, men skönt att du är påväg igen!


1 397 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
#390
jahopp.. då kom dommen igår. Vevaxeln är skev... tar en liten paus en månad för att planera vad man ska göra med bilen. Vilka inköp som måste göras och om man kan göra några andra modifikationer när man ändå håller på..


219 Inlägg
18 maj 2011
#391
usch så tråkigt sad. lider med dig

Team Radioactive

1 101 Inlägg
18 maj 2011
#392
segt sad kan tänka mig att det värsta är att se soliga dagar passera utan bilen sad

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
18 maj 2011
#393
Du, ring till motorslip i kristianstad och säg att du vill snacka med peter och kolla om han vill göra de svart för ett par flak öl eller något, han brukar inte vara omöjlig men det kan tyvär ta lite tid


Skyline User
187 Inlägg
18 maj 2011
#394
Finns ju fabriksnya rb26 vevar med långa drivningen till oljepumpen smile Men då måste du köra med rb26 kolvar med. http://www.gtr.co.uk/forum/151473-brand … crank.html


Power by cosworth
31 Inlägg
18 maj 2011
#395
Hej, tråkigt med ras..
Lagerspelet måste alltid kontrolleras och behöver i princip alltid justeras för att få rätt spel hela vägen runt, otroligt viktigt, likaså rundheten i stakarna osv osv osv. Så mitt tips till dig om du vill ha många problemfria mil ur motorn är att låta en erfaren motorrenoverare sätta ihop bottendelen åt dig.
Lycka till oavsett!


922 Inlägg
20 juli 2011
#396
hur går det med veven då ?  har precis fått ordning på min vev med slipning av vev o ram och massa skit min va med skev  behöver du  hjälp med nått så säg till

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås

1 278 Inlägg
28 augusti 2011
#397
Hur går det?

Street Knight

1 397 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
#398
Det går framåt faktiskt smile Var på turné i torsdags och inhandlade insug, turbo och stakar.

Insug - JUN-kopia med q45 gasspjäll och moddad GTR fuel-rail
Turbo - Största möjliga modell av Holset HX40. Masserad av Rimbo-Martin (otroligt duktig kille, kontakta honom om ni vill ha ordentliga saker)
Stakar - Smidda


1 105 Inlägg
30 augusti 2011
#399
Har du något mål vad gäller effekt, hk med nya setupen?

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

1 397 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
#400
Har hört att det är svårt att uppnå mer än 500 hk utan att byta kammar. Men det här får väl bli "steg 1" i uppgraderingen. Kommer nog att fortsätta att bygga på bilen så länge jag har den. Vilket jag hoppas kommer vara ett bra tag.

Kommer bli pappa i början av december, så vi får väl se hur allting går med barnet. Måste ju faktiskt prioritera familjen först. Men går allting bra så kommer ju jobbet att fortgå.

Som svar på din fråga så är de väl 500 hk + som jag siktar på. Turbon pallar mycket mer och jag kommer överdimentionera de mesta. Ska köra på 1200cc spridare och E85. Resten av soppasystemet kommer bli dubbla bosch 044 (kopior) och catchtank.

Turbon är specad till 650 hk utan problem.

Ska bli kul att se vad motorn levererar sen i slutändan.
Senast redigerat av lill3bror (30 augusti 2011)



Sök