2443
Sök

Nissan 200sx s13 startar ej

4 Inlägg
4 april 2013
vad är det för fel ? (Nissan 200sx s13) bilen har stått ute över vintern, startade bilen , den startade men  började gå sämre och sen dog den , nu startartar den bara inte.den värkar få bränsle och tändstifterna tänder . HJÄLP MIG !

1 163 Inlägg
4 april 2013
Trådstartare
provat de ja gjorde? dra ut säkringen till bränslepumpen? .. 200:a är känsliga å kan bli sura! mvh

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

MarcusHansson
763 Inlägg
4 april 2013
Håller med föregående skrivare smile
bytte tändspolar stift styrbox å allt i onödan tongue
var bara plocka ur relät å test starta den gick i någon sec sen koppla dit de igen å den startade krånglade aldrig mer smile

SYNS MAN INTE FINNS MAN INTE!

4 Inlägg
13 april 2013
har prövat på det, fungerar inte sad , har bytt tändstift , prövat annan styrbox, bytt tändspolar och prövat annan cas och annan värme sensor. tack för hjälpen på förhand

1 163 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
opel_tuning skrev:
har prövat på det, fungerar inte sad , har bytt tändstift , prövat annan styrbox, bytt tändspolar och prövat annan cas och annan värme sensor. tack för hjälpen på förhand

humm lossat på slangen till bräsnlefiltret å se om de kommer bränsle när någon vrider på tändingen? .. om de ej gör de är de antingen soppa pump eller relä smile ,, för det var gnista?

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

7 281 Inlägg
14 april 2013
opel_tuning skrev:
vad är det för fel ? (Nissan 200sx s13) bilen har stått ute över vintern, startade bilen , den startade men  började gå sämre och sen dog den , nu startartar den bara inte.den värkar få bränsle och tändstifterna tänder . HJÄLP MIG !

Mycket vatten i soppan kanske.
Testa töm tanken och fyll på med nytt.

4 Inlägg
14 april 2013
Jepp de ger gnista och bränsle, soppa tanken tömd och nytt bränsle , funkar inte ännu sad

1 163 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
humm humm , kan det möjligtvis vara luftmassemätaren ev kontaken / kablarna som felar? eller lambda sondet kanske ?

Hjultomte
1 500 Inlägg
15 april 2013
Kollat så spridarna får tillräckligt med ström? Har haft det bekymmert på en av mina. Det sitter vid kolkanistern på förarsidan. Vårt är förbikopplat med relä o skit för att få den att gå ordentligt.

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

1 741 Inlägg
15 april 2013
Kollat så stiftet är kvar på avgaskammen?
LMM eller lambda bör det inte vara. Lambdan fungerar ju bara när den blivit varm = har inget med uppstart av motorn att göra.
LMM kan du starta bilen utan då går den i limp mode. dvs går inte varva över 2500 eller nåt sånt.

Testa startgas...
Poffar går den igång på startgasen så är det ju soppan. Gör den inte det är det tändningen.

Har du t.ex en cyl för lite pga kasst komp så går den ändå "utan problem". Men annars är väl ett kompprov vettigt även kolla soppatrycket om det skulle vara så den startar på startgasen.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

1 163 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
ahh fel av mig ! tänkte nästan detta men men !smile ... det kan inte vara "casen" som fått sig en pärla ? eller möjligtvis kammremen som kuggat över ? ...

gör som tecman säger , testa spruta startgas på luftfiltret .. sedan ta och kolla kammremen..

4 Inlägg
15 april 2013
Stiftet på avgas kammen ? Var ligger den ?

1 741 Inlägg
16 april 2013
Stiftet på avgaskammen är det som driver CASen att snurra. Ser ut som en halvmåne på framkant kammen.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

1 163 Inlägg
16 april 2013
Trådstartare
håller helt klart med tecman! plocka bort casen (sitter med 3 bult).. sedan bara dra ut den ... du kan markera eller memorera hur den står så du får någorlunda rätt tändning när du sätter tillbax:) .. och kolla så stiftet är helt som techman säger och i casen så det inte är som ett stort runt hål bara:) .. å när du ändå har väck detta så plocka översta kamrems kåpan och kolla över kamremen!

mvh

Sök