Coilovers / Sänk Fjädrar Audi Rs2

Zoki
11 april 2011 · 47 Inlägg

Hej alla medlemar

Jag har nu i långtid sökt/letat efter sänknings kitt till min Audi Rs2. Börjar snart tro att det inte finns?
Jag har hittat en hemsida då dom kostar 14-15k vilket är en summa jag inte är intresserad av.

Det jag söker är billiga Coilovers eller bara helt enkla sänkfjädrar, vill bara få ner den någon/några centimeter.

Har alltid använt vinkelslip på alla min bilar men känner att det är lite för billigt att göra det på en Rs2a..

En grej till! Passar S2 coilovers eller fjädrar på en Rs2a? Då jag fick detta mail från H&R

                           Ordernummer                                         sänker       pris
H&R Sportfjädersats     29909             Audi    Avant S2        B4             30mm         3310
H&R Sportfjädersats     29969             Audi    Avant RS2       P1            30mm         6420
H&R Sportfjädersats     29939-11        Audi    S2 Coupe                         35-50mm    4560

Pris skillnaden är ju enorm. Vissa säger att S2 grejer ska passa utan problem, samtidigt jag läser på vissa forum att dom inte gör??

Så Snälla all hjälp önskas smile Då jag vill få den låg snarast

Mvh Zoltan

Audi Rs2
Bmw E30
Saab 9000 Viper
Citroën Saxo VTS "Lillen" (2002)
BMW 318 IS "Turbon" (1996)
Peugeot 405 Mi16 "XU9J4 Inside" (1990)
Sala90
11 april 2011 · 54 Inlägg

Kan hänvisa dig till Nordicaudi, där finns iprincip allt du behöver veta om dessa bilar. Vilken budget har du satt på ett ungefär då? HR har ju ett coiloverkitt för 13, sen finns ju även FK som är billigare men som inte håller samma kvalitet såklart.
Själv köpte jag nya KW till min i vintras och blev supernöjd med dessa! Borde väll finnas nåt till skapligt pris på Ebay annars?

Mvh Sahlström!

Senast redigerat av zala (11 april 2011)

Audi RS2 "Porsche" (1995)
Zoki
11 april 2011 · 47 Inlägg

zala skrev:
Kan hänvisa dig till Nordicaudi, där finns iprincip allt du behöver veta om dessa bilar. Vilken budget har du satt på ett ungefär då? HR har ju ett coiloverkitt för 13, sen finns ju även FK som är billigare men som inte håller samma kvalitet såklart.
Själv köpte jag nya KW till min i vintras och blev supernöjd med dessa! Borde väll finnas nåt till skapligt pris på Ebay annars?

Mvh Sahlström!

Tack för svar!

13k är ju för mycket pengar... Kvalitet vill jag nästan inte bry mig om... Vill som sakt bara få lite mindre hjulhus.. Bryr mig inte så mycket om väghållningen på denna bil. Vill som sakt att den ska bli lite lägre utan att kapa orginal fjädrarna..

3-4-5 tusen kan jag lägga. Ebay har jag kollat lite då och då men det är dåligt med det..

Ska kolla Nordicaudi med..

Vet du annars några lågbudjet så bara linka hem sida smile

Audi Rs2
Bmw E30
Saab 9000 Viper
Sala90
12 april 2011 · 54 Inlägg

Kika in på Quattro.se!

Dom säljer HR fjädrar för 5500!

Skulle inte köpa några "billigare" märken till en sån här bil, det är ju trotsallt en Audi Rs2 smile

Audi RS2 "Porsche" (1995)
Zoki
14 april 2011 · 47 Inlägg

Det får bli ett par HR smile

Audi Rs2
Bmw E30
Saab 9000 Viper
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang