Enkelt...Lossa "mittenbulten" så du kan skjuta ut drivknute/drivaxeln.Man kan kanske behöva lossa de 3?? bultarna som håller den nedre spindeln för att kunna vinkla ut fjäderbenet så pass mycket att man kan få ur drivaxeln så att säg, så är det i vart fall på Passat 88-96 på förarsidan, på passagerarsidan skall det gå utan att lossa spindeln. Hur det ser ut på din Felicia vet jag ej men det brukar man se.När drivaxlens "hjulände" väl är loss är det bara att demontera knuten, observera hur distanser/brickor mm sitter. Tryck sedan på den nya damsken på axeln, komletteringsfetta knuten. Tryck dit knuten o sätt dit damasken. Sedan är det bara att sätta tillbaka drivaxelns "hjulände", klart.
Med rätt verktyg tar detta ca 45min på en Passat, ett enkelt jobb. En genväg kan vara en modellanpassad delbar damask, kan även tänkas att Biltemas universal-variant funkar. Jag skull dock monterat en originaldamask.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure