1583
Sök

Den stora extraljus tråden

783 Inlägg
8 augusti 2012
Hans_J skrev:
Är det bara jag som inte känner att jag blir särskilt bländad av skyltar mm? Visst, de bländade ju men det var aldrig så att de vart bättre av att stänga av extraljusen, och då hade jag endå 6 stycken extraljus med 75w.

Kanske är arbetsskadad :-)

Samma här men är nog för man bor där man bor smile Här finns de inte så många skyltar å de skyltar som finns är så gamla att de har knappt nå reflex kvar.

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
8 augusti 2012
Hans_J skrev:
Är det bara jag som inte känner att jag blir särskilt bländad av skyltar mm? Visst, de bländade ju men det var aldrig så att de vart bättre av att stänga av extraljusen, och då hade jag endå 6 stycken extraljus med 75w.

Det är sällan. Men vissa skyltar som är i princip helt nya blir jag rätt bländad av. Dock inte så pass att jag behöver stänga av helljuset.

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

113 Inlägg
8 augusti 2012
Rocknob skrev:
Hans_J skrev:

Samma här men är nog för man bor där man bor smile Här finns de inte så många skyltar å de skyltar som finns är så gamla att de har knappt nå reflex kvar.

Här finnns det några helt nya stora sen har vi ju alla dessa nya skyltar där även de samiska namnen står med vid varenda liten by smile

Meldem
4 137 Inlägg
9 augusti 2012
PuppPutte skrev:
TouchOfRed skrev:
Hur stor är skillnaden mellan 55w 4300k upp till 75w 4300k ? smile
Pappa är sugen på 75wattarna smile

Jag har för mig att 55w är på runt 4500 lumen medans 75w är på runt 7000 lumen...

En 55w halogenlampa är på ungefär 1500 lumen...

Oh fyfan, sån stor skillnad.. big_smile det dubbla nästan

2 266 Inlägg
9 augusti 2012
Nu börjar de bli lite mörkt på kvällarna. Så funderar på att slänga extraljusen på passaten, ska sätta tre st men vet inte vilken modell men ska ha.
Har 3 Hella 3000 blue, 7 Sim blåa samt 4 Bosch big knick vita liggandes, sitter xenon i dom alla.
Va tror ni skulle se bra ut modellmässigt?

svetsdiff !!!

Meldem
4 137 Inlägg
9 augusti 2012
PMPerformance skrev:
Nu börjar de bli lite mörkt på kvällarna. Så funderar på att slänga extraljusen på passaten, ska sätta tre st men vet inte vilken modell men ska ha.
Har 3 Hella 3000 blue, 7 Sim blåa samt 4 Bosch big knick vita liggandes, sitter xenon i dom alla.

Vad har du för budget? smile

2 266 Inlägg
9 augusti 2012
TouchOfRed skrev:
PMPerformance skrev:

Alltså jag har allt de jag skrev liggandes, visst vill jag ha nbb med xenon men frugan tycker jag kan nöja mig med de jag har liggandes wink

svetsdiff !!!

Meldem
4 137 Inlägg
9 augusti 2012
PMPerformance skrev:
TouchOfRed skrev:
PMPerformance skrev:

Alltså jag har allt de jag skrev liggandes, visst vill jag ha nbb med xenon men frugan tycker jag kan nöja mig med de jag har liggandes wink

Jaha, trodde du menade att du ändå skulle köpa nya.. tongue

Jag tycker såhär.
Alla SIM liknande extraljus, 3000orna osv, är snygga med vitt glas.
Big Knick ska i mitt tycke vara Blåa. NBB kan vara varken eller, men Blå är snäppet snyggare.

Men tror du får mest ljus med Big Knickarna. smile Så jag skulle köra på 4st såna.

2 266 Inlägg
9 augusti 2012
TouchOfRed skrev:
PMPerformance skrev:
TouchOfRed skrev:

Jag tycker såhär.
Big Knick ska i mitt tycke vara Blåa. NBB kan vara varken eller, men Blå är snäppet snyggare.

Men tror du får mest ljus med Big Knickarna. smile Så jag skulle köra på 4st såna.

Har fått ett stenskott på ena bosch ljuset så den har blivit bra rostig mot dom andra tre så de kommer bli bara tre wink tackar för svaret. Ja de är snyggast med vita glas då bilen har vita strålkastare.

svetsdiff !!!

Meldem
4 137 Inlägg
9 augusti 2012
PMPerformance skrev:
TouchOfRed skrev:
PMPerformance skrev:

Jag tycker såhär.

Har fått ett stenskott på ena bosch ljuset så den har blivit bra rostig mot dom andra tre så de kommer bli bara tre wink tackar för svaret. Ja de är snyggast med vita glas då bilen har vita strålkastare.

Aj då, det som är nackdelen med Knicksen.
Haha du läste nog fel, tycker det är snyggare med Blått på knicksen. big_smile

Hardstyle och Extraljus freak
802 Inlägg
9 augusti 2012
PuppPutte skrev:
Rocknob skrev:
Mervolic skrev:
Kör på 4300k, tycker jag...

Skiljer de mycke effektmässigt på 4300k och 5000k ?

Vitast sken av 4300K! 5000K går mer mot blått och ger inte lika bra lyse, dock ändå helt okej.

Själv kör jag på 75w 3000K(GUL), det är ju inte det optimala men alltid retar det någon! wink

75w 3000K, vart köper du det? Så vitt jag vet så finns det bara till 35w..

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/

2 266 Inlägg
9 augusti 2012
TouchOfRed skrev:
PMPerformance skrev:
TouchOfRed skrev:

Jag tycker såhär.

Jaha ja bosch har en lagom blå färg dock så verkar den bli bra blek efter ett par års användning

svetsdiff !!!

Meldem
4 137 Inlägg
9 augusti 2012
PMPerformance skrev:
TouchOfRed skrev:
PMPerformance skrev:

Jaha ja bosch har en lagom blå färg dock så verkar den bli bra blek efter ett par års användning

Aa vet, riktigt dålig kvalite på deras blåa färg.. Ser lastbilar varje dag med dom där, och det är "4 Nanser av blå" bokstavligt talat

2 266 Inlägg
9 augusti 2012
TouchOfRed skrev:
PMPerformance skrev:
TouchOfRed skrev:

Aa vet, riktigt dålig kvalite på deras blåa färg.. Ser lastbilar varje dag med dom där, och det är "4 Nanser av blå" bokstavligt talat

Ja syns om dom bytt ut dom haha

svetsdiff !!!

Forummoderator
26 474 Inlägg
9 augusti 2012
TouchOfRed skrev:
PMPerformance skrev:
TouchOfRed skrev:

Tror det handlar lite om hur man sköter dem också.
Själv hade jag blåa Knickar flera år utan att de sken ur i färgen, men så monterade jag ju av dem under sommartiden, samt körde med skydden monterade under dagtid (vintertid).
Senast redigerat av Mack (9 augusti 2012)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 624 Inlägg
9 augusti 2012
Då va bilen såld! så nu börjar jakten för någon ny bil och utrusta med extraljusena! wink big_smile

783 Inlägg
9 augusti 2012
martinn skrev:
Då va bilen såld! så nu börjar jakten för någon ny bil och utrusta med extraljusena! wink big_smile

Ska bli spännande att se smile

Voodoo
1 444 Inlägg
10 augusti 2012
då var 4x sim monterat på taket:)

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

3 151 Inlägg
10 augusti 2012
Stripz skrev:

Bilder? smile

Voodoo
1 444 Inlägg
10 augusti 2012
Mervolic skrev:
Stripz skrev:

Bilder? smile

slut batteri i mobilen så får bli imorgon när jag  ska koppla in  relä och vidare andra kablar:)   kanske montera nå stag till extraljusen men de syns ju i helg:)

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Sök