1456
Sök

Den stora extraljus tråden

Meldem
4 137 Inlägg
6 augusti 2012
Hans_J skrev:
G-TECH skrev:
Hans_J skrev:
Mack skrev:
Hade varit väldigt intressant att höra din åsikt, om du i stället hade varit återförsäljare för Lighton. Hade du tyckt samma sak då tro om Quicklight..?

Återförsäljare eller inte, så fort man som återförsäljare har en possitiv åsikt om sina produkter, då är man partisk smile? Hade jag inte tyck att fästet var bra, hade jag inte heller sålt det.

Sen förstår jag inte det konstiga i att jag tycker ett relativt osynligt regplåtsfäste är snyggare än ett relatift stort fyrkantsprofil fäste smile?

Hur som helst så kommer jag använda ett Lighton fäste på min bil i vinter, då det är enda fästet jag har som är för 5 stycken extraljus. Har aldrig sagt att det är ett dåligt fäste, för det är det inte. Dock smakar det så kostar det.

benz_89 skrev:
Funkar Quicklight fästet även om man vänder det upp & ner? Tänkte om man är ute efter en låg montering av extraljusen. smile

Det vågar jag faktiskt inte svara på, skulle kunna vara lite knivigt att komma åt skruvarna. Skulle kunna undersöka saken.

G-TECH skrev:
GILLA wink

Hans_J
Visst att man kan lägga in tips att det finns andra reg-plåts fästen, men detta börjar mer och mer se ut som smyg reklam...

Smygreklam? Ni har bara ställt frågor som jag svarat på?

Har däremot sett att du som är sponsrad utav Humanhabit gärna nämner dera produkter en extra gång wink
Antar det var en del i avtalet när du blev sponsrad, så frågan är vem som gör smygreklam smile?

Jaja, inte mig emot, inget vi behöver gräva ner oss i smile

Precis smile Dock är väll extraljusfästen ganska relevant i en extraljustråd så jag anser det borde vara rätt lungt smile

Jag har inget sponsor avtal med humanhabit.se utan jag tycker bara att deras produkter är bättre än de flesta andra. Och jag har testat de flesta som finns att köpa från olika tillverkare och återförsäljare.

Men visst är det bra att du tar upp att det finns andra tillverkare av fästen, det e ju bra med lite konkurrens för då kanske LIGHTON bågen blir billigare för dem som är sugna på att ha den som fäste.

/G

Utgick bara från det då det står i din profil: Helsponsrad av www.HUMANHABIT.se wink

Men nog om det.

Hur många är det som kör med extraljusen monterade nu? Vore kul att se några bilder på bilen med extraljus där man även skriver vad man har för några lampor i smile

Orkar inte mixtra med koderna, så inlägget får bli 2 mil långt..

Jag kör med extraljus året om !
http://img137.imageshack.us/img137/3765/img8060g.jpg

Har vanliga 55wattare i smile

Forummoderator
26 473 Inlägg
6 augusti 2012
TouchOfRed skrev:
G-TECH skrev:
Visst e det smart det där, men jag anser att LIGHTON bågen fortfarande är stabilare. Och att det går snabbare
att montera på/av den. LIGHTON bågen sitter fast med 2 st vred och då behöver man inte skruva bort regplåten varje gång...

Angående ballasterna så monterar man dem lämpligast bakom krockbalken eller på annat lämpligt ställe.

Om lightonbågen är stabilare måste du ha testat denna båge också?
Tror inte det går så jäkla mycket snabbare att montera av någon av dom. Inte så att det är värt att betala 3 gånger så mycket för en lightonbåge iaf.
Men det är bara vad jag tycker.. tongue

Ursäkta mig, men det märks att du inte har testat en Lightonbåge själv, haha.
Korrekt monterade så kan man lyfta bilen i bågen utan att något går sönder, och att plocka av och plocka på tar ingen tid alls eftersom man skruvar av dem med två vred, såsom G-TECH nämnde.
Vill man ha lite extra säkerhet dock, så finns det låsbultar till dessa som man använder i stället för vred, om jag nu minns rätt.
Själv kör jag utan för ja..vem stjäl dem här uppe?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

733 Inlägg
6 augusti 2012
Grilla på balkongen och måla extraljusfäste big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91656/91656-3fd800c8b11e4195a4a378a6c091ad7e.jpg

1 265 Inlägg
6 augusti 2012
benz_89 skrev:
http://www1.garaget.org/gllery/images/9 … 91ad7e.jpg

Bara 4?   har aldrig sett nån med 6st på rad, förläng lite så:P

Meldem
4 137 Inlägg
6 augusti 2012
Mack skrev:
TouchOfRed skrev:
G-TECH skrev:
Visst e det smart det där, men jag anser att LIGHTON bågen fortfarande är stabilare. Och att det går snabbare
att montera på/av den. LIGHTON bågen sitter fast med 2 st vred och då behöver man inte skruva bort regplåten varje gång...

Angående ballasterna så monterar man dem lämpligast bakom krockbalken eller på annat lämpligt ställe.

Tror inte det går så jäkla mycket snabbare att montera av någon av dom. Inte så att det är värt att betala 3 gånger så mycket för en lightonbåge iaf.

Korrekt monterade så kan man lyfta bilen i bågen utan att något går sönder, och att plocka av och plocka på tar ingen tid alls eftersom man skruvar av dem med två vred, såsom G-TECH nämnde.
Vill man ha lite extra säkerhet dock, så finns det låsbultar till dessa som man använder i stället för vred, om jag nu minns rätt.

Du behöver inte ursäkta dig, vad ska det  vara bra för?
Så du vet också att den är stadigare utan att ha testat, vad bra för er isf !

Är det ett uttalande som du har meckat ihop själv eller är det "LIGHTON" som står bakom det uttalandet?

Jo jag vet mycket väl hur man monterar av och på det. tongue

Låsbultar? Har man nån speciell nyckel att öppna den med då? smile

733 Inlägg
6 augusti 2012
joakim89 skrev:
benz_89 skrev:

Skippar det tycker personligen att det ser för taskigt ut med fler än 4 på en och samma rad tongue

Meldem
4 137 Inlägg
6 augusti 2012
benz_89 skrev:
joakim89 skrev:
benz_89 skrev:

Skippar det tycker personligen att det ser för taskigt ut med fler än 4 på en och samma rad tongue

Mer än 4st, då måste det passa riktigt bra på bilen för att vara snyggt.
4st är riktigt snyggt på dom flesta bilarna smile

Voodoo
1 444 Inlägg
6 augusti 2012
benz_89 skrev:
joakim89 skrev:
benz_89 skrev:

blir nog bra:)  du får komma och göra mig ett fäste å montera mina extraljus på min bil big_smile  haha

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Forummoderator
26 473 Inlägg
6 augusti 2012
TouchOfRed skrev:
Mack skrev:
TouchOfRed skrev:

Är det ett uttalande som du har meckat ihop själv eller är det "LIGHTON" som står bakom det uttalandet?

Vill inte att någon skall ta illa upp av mina kommentarer, därav mina ursäkter.
Quicklight har jag dock inte testat, men jag gissar på att det är en stabil konstruktion det också. Det jag dock ville understryka var att Lightonbågen är stabilare än vad man kan tro, även om den ser lite otymplig ut i vissa ögon.

Uttalandet kommer ursprungligen från en vän som tipsade mig om produkten, och personligen visade mig att det var dagens sanning. Har själv provat på min egen båge - dock inte lyft lika brutalt som han då jag är mer rädd om mina grejer - men att det är sant vet jag i alla fall.

Japp, det är en sorts nyckel man använder till dem.

733 Inlägg
6 augusti 2012
Stripz skrev:
benz_89 skrev:
joakim89 skrev:

blir nog bra:)  du får komma och göra mig ett fäste å montera mina extraljus på min bil big_smile  haha

Vi får fixa dina på samma gång som mina wink

Meldem
4 137 Inlägg
6 augusti 2012
Mack skrev:
TouchOfRed skrev:
Mack skrev:

Vill inte att någon skall ta illa upp av mina kommentarer, därav mina ursäkter.
Quicklight har jag dock inte testat, men jag gissar på att det är en stabil konstruktion det också. Det jag dock ville understryka var att Lightonbågen är stabilare än vad man kan tro, även om den ser lite otymplig ut i vissa ögon.

Uttalandet kommer ursprungligen från en vän som tipsade mig om produkten, och personligen visade mig att det var dagens sanning. Har själv provat på min egen båge - dock inte lyft lika brutalt som han då jag är mer rädd om mina grejer - men att det är sant vet jag i alla fall.

Japp, det är en sorts nyckel man använder till dem.

Nej det är lungt, tar inte illa upp !
Ahaa, ja jag tvekar inte en sekund på att Lightonbågen är stabil, tycker bara att man ska säga att nåt annat är bättre om man INTE har testat det. Indeed?

Men Lightonbågen sitter med genomgående i balken?
Okej, då förstår jag. Det är ganska smart, fast som tagits upp endel gånger i tråden, av mig förövrigt och några andra tror jag (?) så om dom inte får bort dom, slår dom sönder extraljusen eller nåt på bilen.
Men det är ju om man inte orkar ta bort extraljusen nån natt eller så. Men tjuvarnar håller nog bra koll.
Klåfingriga tjuvar, blir arg bara att prata om det.. hmm

Meldem
4 137 Inlägg
6 augusti 2012
http://www.conrad.de/medias/global/ce/1000_1999/1800/1820/1820/182006_AB_00_FB.EPS_1000.jpg
Fick hem 2 såna här Led-remsor idag, blåa 12volts. Går det göra något snyggt med dom utan att det blir "Volvoraggarstuk" på högen? Dock är den sönderklibbad, men ser inte det som att vara en "Volvoraggare".
Dock är dom blå, vilket kanske gör att folk sätter en Raggarstämpel direkt på mig? tongue

Beställa 3st vita kanske om nån har en bra ide? smile

EDIT: Tänkte alltså om man kunde göra något snyggt med remsorna på extraljusen.
Senast redigerat av TouchOfRed (6 augusti 2012)

Båtmek
720 Inlägg
6 augusti 2012
TouchOfRed skrev:
http://www.conrad.de/medias/global/ce/1 … S_1000.jpg
Fick hem 2 såna här Led-remsor idag, blåa 12volts. Går det göra något snyggt med dom utan att det blir "Volvoraggarstuk" på högen? Dock är den sönderklibbad, men ser inte det som att vara en "Volvoraggare".
Dock är dom blå, vilket kanske gör att folk sätter en Raggarstämpel direkt på mig? tongue

Kan man bli volvoraggare med en tulpanvolvo? wink

783 Inlägg
6 augusti 2012
Hans_J skrev:
G-TECH skrev:
Hans_J skrev:
Mack skrev:
Hade varit väldigt intressant att höra din åsikt, om du i stället hade varit återförsäljare för Lighton. Hade du tyckt samma sak då tro om Quicklight..?

Återförsäljare eller inte, så fort man som återförsäljare har en possitiv åsikt om sina produkter, då är man partisk smile? Hade jag inte tyck att fästet var bra, hade jag inte heller sålt det.

Sen förstår jag inte det konstiga i att jag tycker ett relativt osynligt regplåtsfäste är snyggare än ett relatift stort fyrkantsprofil fäste smile?

Hur som helst så kommer jag använda ett Lighton fäste på min bil i vinter, då det är enda fästet jag har som är för 5 stycken extraljus. Har aldrig sagt att det är ett dåligt fäste, för det är det inte. Dock smakar det så kostar det.

benz_89 skrev:
Funkar Quicklight fästet även om man vänder det upp & ner? Tänkte om man är ute efter en låg montering av extraljusen. smile

Det vågar jag faktiskt inte svara på, skulle kunna vara lite knivigt att komma åt skruvarna. Skulle kunna undersöka saken.

Smygreklam? Ni har bara ställt frågor som jag svarat på?

Har däremot sett att du som är sponsrad utav Humanhabit gärna nämner dera produkter en extra gång wink
Antar det var en del i avtalet när du blev sponsrad, så frågan är vem som gör smygreklam smile?

Jaja, inte mig emot, inget vi behöver gräva ner oss i smile

Precis smile Dock är väll extraljusfästen ganska relevant i en extraljustråd så jag anser det borde vara rätt lungt smile

Jag har inget sponsor avtal med humanhabit.se utan jag tycker bara att deras produkter är bättre än de flesta andra. Och jag har testat de flesta som finns att köpa från olika tillverkare och återförsäljare.

Men visst är det bra att du tar upp att det finns andra tillverkare av fästen, det e ju bra med lite konkurrens för då kanske LIGHTON bågen blir billigare för dem som är sugna på att ha den som fäste.

/G

Utgick bara från det då det står i din profil: Helsponsrad av www.HUMANHABIT.se wink

Men nog om det.

Hur många är det som kör med extraljusen monterade nu? Vore kul att se några bilder på bilen med extraljus där man även skriver vad man har för några lampor i smile

Här är de monterade smile 4st blå NBB, 2 fjärr + 2 pencil och kör med 4st 75w xenon 4300 kelvin smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/16/15105/15105-0e7b489f6d9e666f1a6e8fbcf49677a0.jpg

Meldem
4 137 Inlägg
6 augusti 2012
J_Jespersen skrev:
TouchOfRed skrev:

Tulpan.. Det var ett nytt ord tongue
Tja.. jag vet inte? :p

783 Inlägg
6 augusti 2012
TouchOfRed skrev:
J_Jespersen skrev:
TouchOfRed skrev:

Sätt i parkeringslampor i extraljusen iställe smile Mycke mer cleant smile

Meldem
4 137 Inlägg
6 augusti 2012
Rocknob skrev:
TouchOfRed skrev:
J_Jespersen skrev:

Jo men måste borra hmm

Forummoderator
26 473 Inlägg
6 augusti 2012
TouchOfRed skrev:
Rocknob skrev:
TouchOfRed skrev:

Jo men måste borra hmm

En del extraljus har ju till och med förborrat för parkeringsljus i sina extraljus.
Är inte så svårt. Kan ju till och med jag göra.

Meldem
4 137 Inlägg
6 augusti 2012
Mack skrev:
TouchOfRed skrev:
Rocknob skrev:

Jo men måste borra hmm

En del extraljus har ju till och med förborrat för parkeringsljus i sina extraljus.

Det har inte med att det är svårt att göra, det är inga problem.
Vet inte bara om jag vill tongue

783 Inlägg
6 augusti 2012
Mack skrev:
TouchOfRed skrev:
Rocknob skrev:

Jo men måste borra hmm

Jo är synd att inte NBB har förborrat. Men är inte så svårt att mäta ut å borra hål. Du har ju kvar dina sim extraljus va TouchOfRed? I så fall kan du ta lamphållarna från de, är såna som jag har som ska in i mina smile

Sök