Volvo 240 DL Automat 1988 CO-Halt För Hög

Dedron
9 september 2012 · 169 Inlägg

Hejsan!

Jag var inne på besiktning för en månad sedan och fick lite tvåor på den.
Bromsar, styrstag och CO-HALT för hög. Fixade allt trodde jag.

Jag bytte lambda och katalysator och körde in på efterkontroll i fredags 07/09-12.
Men fick lika CO värden denna gång, 12,3 och max är 3,5 vad kan de vara som gör att jag får så höga värden?

Snälla behöver hjälp någon som haft liknande problem? Eller vet vad ja ska byta för att lösa de? 

Tacksam för svar!

[<->] Dedron [<->] Volvo Marknaden Västra Götaland [<->]
Volvo 945 LTT "Meduzan" (1995)
KolGruvan
9 september 2012 · 1 450 Inlägg

Hade samma problem på min när ja besiktade.  Hälla i lite k sprit kan fungera innan bes, de har ja gjort på min, de kan bero på många saker att värdet skenar iväg, typ att de läcker lite i avgassystemet eller tar tjuvluft någonstans

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Amazon_123GT Driifter;)
9 september 2012 · 1 630 Inlägg

går den som den ska?

kolla stift och qllt annat som har att göra med tändningen för den verkar ju inte förbränna allt..

vad ligger soppaförbrukningen på??

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
Dedron
9 september 2012 · 169 Inlägg

första vändan ja körde dit hade jag i en flaska k-skydd7sprit men hamnade på 11 i co då. och de var max 10-15 liter bensin i hmm vad ska man göra hmm

[<->] Dedron [<->] Volvo Marknaden Västra Götaland [<->]
Volvo 945 LTT "Meduzan" (1995)
Dedron
9 september 2012 · 169 Inlägg

Amazon_123GT skrev:
går den som den ska?

kolla stift och qllt annat som har att göra med tändningen för den verkar ju inte förbränna allt..

vad ligger soppaförbrukningen på??

har bytt fördelar lock och rotor, men inte tändstift, tändkablar behöver man ju inte byta men stiften kanske man skulle nta oich byta smile

[<->] Dedron [<->] Volvo Marknaden Västra Götaland [<->]
Volvo 945 LTT "Meduzan" (1995)
KolGruvan
9 september 2012 · 1 450 Inlägg

När du bytte lamda bytte du till rätt då? Vet de måste va rätt serie nummer eller va man nu ska kalla det, för har nyligen bytt den på min också, de e ett helvete de där när värdena inte stämmer:/ pröva att ta en flaska med vatten eller något och spraya på insuget och stannar bilen eller börjar gå ojämt så tar den tjuvluft någonstans

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Dedron
9 september 2012 · 169 Inlägg

köpte en volvo 240 gl som satt ny lambda på som ja skrota ner o då satte ja de på min andra. så de ska inte vara något hmm

[<->] Dedron [<->] Volvo Marknaden Västra Götaland [<->]
Volvo 945 LTT "Meduzan" (1995)
Dedron
9 september 2012 · 169 Inlägg

Kan de vara tempgivaren som är dålig?

[<->] Dedron [<->] Volvo Marknaden Västra Götaland [<->]
Volvo 945 LTT "Meduzan" (1995)
KolGruvan
9 september 2012 · 1 450 Inlägg

Vet inte riktigt, men går den inte upp i temp riktigt kan de ju bero på det, en bil måste va i arbetstemperatur när man mäter värdena

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Dedron
9 september 2012 · 169 Inlägg

har märkt att den står nästan i mitten men änndå så är vattnet i expansionskärlet kallt, har bytt kyl termostat men inte temp mätare för ja har märkt att den inte visar samma som dne gjorde innan

[<->] Dedron [<->] Volvo Marknaden Västra Götaland [<->]
Volvo 945 LTT "Meduzan" (1995)
Dedron
24 juni 2013 · 169 Inlägg

Tråden är gammal men ja behöver hjälp forfarande, som tidigare så blir bilen alldeles för varm, kommer värme i kupen men vattnet i expasinos kärlet är kallt och den har alldeles för höga avgasvärden. HJÄLP! smile

[<->] Dedron [<->] Volvo Marknaden Västra Götaland [<->]
Volvo 945 LTT "Meduzan" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang