Hjälp Min bil existerar inte i registret någonstans ?

whose
29 september 2012 · 1 330 Inlägg

Hejsan har en chevrolet camaro 94a som inte är svensk registrerad.

jag har köpt den i sverige och han jag köpte den av köpte den i litauen
och där var den endast tillfälligt registrerad (3 månader)

mer hur får man reda på vart den var innan det?

har vin nummer (chassi) och har beställt carfax och liknande sidor i usa  och där fick jag bara veta att
bilen inte varit skrotad och krockad eller stulen och den såldes ny i florida 94

men sen finns det ingen mer information om bilen,

hur kom den från usa till litauen ?
och vart är bilen varit sist permanent registrerad behöver regbevis från det landet nämligen till
registreringsbesiktningen för att få svenska skyltar till den ?


någon som har nått tips?


MVH whose

ironhead volvoraggare
29 september 2012 · 4 776 Inlägg

det följde inte med papper på bilen då

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
ironhead volvoraggare
29 september 2012 · 4 776 Inlägg

men vänd  dig till bilregistret i litauen vet jag borde kunna få hjälp den vägen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
whose
29 september 2012 · 1 330 Inlägg

ironhead skrev:
det följde inte med papper på bilen då

endast skrivet kvitto och ett regbevis från litauen som bara gällde i 3 månader.

måste vara från det land den sist var permanent registrerad. sad

whose
29 september 2012 · 1 330 Inlägg

ironhead skrev:
men vänd  dig till bilregistret i litauen vet jag borde kunna få hjälp den vägen

dom har endast regbeviset jag redan har inget annat tyvärr
dom har ingen aning om hur den kom dit

ironhead volvoraggare
29 september 2012 · 4 776 Inlägg

whose skrev:

ironhead skrev:
men vänd  dig till bilregistret i litauen vet jag borde kunna få hjälp den vägen

dom har endast regbeviset jag redan har inget annat tyvärr
dom har ingen aning om hur den kom dit

sånt borde det finnas uppgifter på ta mig tusan ju rätt kasst kan man ju tycka

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
whose
29 september 2012 · 1 330 Inlägg

ironhead skrev:

whose skrev:

ironhead skrev:
men vänd  dig till bilregistret i litauen vet jag borde kunna få hjälp den vägen

dom har endast regbeviset jag redan har inget annat tyvärr
dom har ingen aning om hur den kom dit

sånt borde det finnas uppgifter på ta mig tusan ju rätt kasst kan man ju tycka

jo man tycker ju det men tydligen inte verkar hopplöst om att få tag i nån info om bilen

dom säger att den inte är stulen eller varit krockad eller skrotad men varför finns inga ägaruppgifter
eller vart den varit reggad ?

ironhead volvoraggare
29 september 2012 · 4 776 Inlägg

whose skrev:

ironhead skrev:

whose skrev:

dom har endast regbeviset jag redan har inget annat tyvärr
dom har ingen aning om hur den kom dit

sånt borde det finnas uppgifter på ta mig tusan ju rätt kasst kan man ju tycka

jo man tycker ju det men tydligen inte verkar hopplöst om att få tag i nån info om bilen

dom säger att den inte är stulen eller varit krockad eller skrotad men varför finns inga ägaruppgifter
eller vart den varit reggad ?

det är det som är så sjukt har dom inge såna uppgifter i det landet tro känns som att det ligger en hund begraven

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
saab_sonett Handledare
29 september 2012 · 1 481 Inlägg

Har bilen varit i Litauen och vänt så ligger definitivt en hund begraven. Har du googlat på chassienummret?

crescentcompact
29 september 2012 · 280 Inlägg

Blir nog väldigt svårt att registrera i Sverige om det inte medföljde rätt papper vid köpet.

/Fredrik

JFfoto
29 september 2012 ·

Transportstyrelsen borde ju kunna hjälpa dig?

crescentcompact
29 september 2012 · 280 Inlägg

Vad kan transportstyrelsen hjälpa till med? Det är ju de som efterfrågar papperna till bilen.

/Fredrik

whose
29 september 2012 · 1 330 Inlägg

saab_sonett skrev:
Har bilen varit i Litauen och vänt så ligger definitivt en hund begraven. Har du googlat på chassienummret?

Ja har googlat hittar inget men den är inte anmäld stulen eller skrotad eller vet inte hur länge den var där men två ägare i Litauen

whose
30 september 2012 · 1 330 Inlägg

crescentcompact skrev:
Vad kan transportstyrelsen hjälpa till med? Det är ju de som efterfrågar papperna till bilen.

/Fredrik

Alla papper på transportstyrelsen är i ordning men Bilprovningen ska ha ett regbevis från det land den
Sist var permanent reggad i sad

JFfoto
30 september 2012 ·

crescentcompact skrev:
Vad kan transportstyrelsen hjälpa till med? Det är ju de som efterfrågar papperna till bilen.

/Fredrik

Dom kanske kan hjälpa till med hur man ska få tag på dom?

crescentcompact
30 september 2012 · 280 Inlägg

Om alla papper hos transportstyrelsen är klara så räcker det, bilprovningen får dessa när de ska göra registreringsbesiktningen. För att kunna göra en registreringsbesiktning av en bil som inte är registrerad i sverige måste man göra en ursprungskontroll hos transportstyrelsen och det är där man behöver ett äkta registreringsbevis i orginal.

Är ursprungskontrollen klar och godkänd?

/Fredrik

Senast redigerat av crescentcompact (30 september 2012)

whose
30 september 2012 · 1 330 Inlägg

crescentcompact skrev:
Om alla papper hos transportstyrelsen är klara så räcker det, bilprovningen får dessa när de ska göra registreringsbesiktningen. För att kunna göra en registreringsbesiktning av en bil som inte är registrerad i sverige måste man göra en ursprungskontroll hos transportstyrelsen och det är där man behöver ett äkta registreringsbevis i orginal.

Är ursprungskontrollen klar och godkänd?

/Fredrik

jo ursprungs kontrollen är gjord och Godkänd av svenska transportstyrelsen.

crescentcompact
30 september 2012 · 280 Inlägg

Men då är det ju bara att boka en tid för registreringsbesiktning, bilprovningen behöver inga ytterligare papper när du är där förutom ursprungskontrollen med ärendenummer.

/Fredrik

saab_sonett Handledare
30 september 2012 · 1 481 Inlägg

Ring transportstyrelsen och fråga om det regbevis du lämnat in räcker för besiktning. Det händer att bilprovningen har fel ibland. Jag råkade ut för det när jag importerade en 125:a från Tyskland. Lätta MC har en enklare form av regbevis i Tyskland. Bilprovningen godtog inte det beviset. Transportstyrelsen (som jag kollat med innan) godkände dessa enklare regbevis för just lätta MC. Jag fick överklaga bilprovningens beslut och efter några veckor så fick jag papper på att det gick bra att besikta.

saab_sonett Handledare
30 september 2012 · 1 481 Inlägg

whose skrev:

crescentcompact skrev:
Om alla papper hos transportstyrelsen är klara så räcker det, bilprovningen får dessa när de ska göra registreringsbesiktningen. För att kunna göra en registreringsbesiktning av en bil som inte är registrerad i sverige måste man göra en ursprungskontroll hos transportstyrelsen och det är där man behöver ett äkta registreringsbevis i orginal.

Är ursprungskontrollen klar och godkänd?

/Fredrik

jo ursprungs kontrollen är gjord och Godkänd av svenska transportstyrelsen.

Är det du som ansökt om ursprungskontrollen? Det måste vara samma person som ansöker om kontrollen som sedan registreras på bilen vid regbesiktningen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang