2353
Sök

BMW E36 325iA , kylarproblem, byta?

115 Inlägg
1 oktober 2012
Trådstartare
Har en BMW e36 325 Automat. Nu är problemet så att den varnar för låg nivå av kylarvatten så kollade och mycket riktigt stämmer det, jag fyller på vatten och efter ett tag så varnar den igen. Antagligen läck, ja jag vet! Det läcker inte speciellt mycket, fyllde på för ungefär 3 dagar sedan och när jag kollade igår (kall motor, stått under dagen) så är det låg nivå i expansionkärlet men fortfarande vatten kvar!

AC:n värmer bra, kanske lite lite för bra, precis när bilen börjar gå upp i temp sen lägger den sig på rimlig värmning när bilen är på normal temp. Tempen går inte upp över normalt, antagligen för att kylarvattnet aldrig tagit slut helt.

Har inte kollat vart den läcker ännu, men termostaten är utbytt till en i aluminium och antar nu att det är kylaren.

Frågan är om det är någon speciell kylare eftersom att det är en Automat jag har? Och vart är det mest prisvärt att besällta en ifrån, ny eller begagnad spelar ingen större roll.

Finns ingen risk för att det är toppen hoppas jag? Brukar kunna se en liten "pöl" 10cm i diameter när bilen har stått under en hel arbetsdag, och detta är ju inte direkt MYCKET läck, men det är ju läck.

792 Inlägg
19 mars 2013
Hur har det gått? Hittade du vars felet var?

115 Inlägg
24 april 2013
Trådstartare
J3n5 skrev:
Hur har det gått? Hittade du vars felet var?

Termostaten.

Sök