3092
Sök

Går 535 på alla cylindrar?

83 Inlägg
27 november 2012
Trådstartare
#1
Tja

Köpte mig en billig 535i, den är dock väldigt slö. Går inte att få däcken att släppa även fast vägen är plaskblöt.
Det är hål i avgasröret om de skulle ha betydelse. Jag funderar på om den verkligen går på alla cylindrar, tycker inte riktigt de låter som de men ni kanske kan avgöra.

http://www.youtube.com/watch?v=komnHlPU … e=youtu.be

17 Inlägg
27 november 2012
#2
Säger bilen några fel på servicekortet?


83 Inlägg
27 november 2012
Trådstartare
#3
Antar att den gör de men de är på tyska så förstår inte.. Kanske borde filma de också

Hhehehehhest
375 Inlägg
27 november 2012
#4
Har inte sett filmen då min dator är sämst förtillfället men lyft av ventilkåpan och titta så vipparmar är hela.. Man brukar kunna varva av dom.
Låter lite som det om du inte tror den går på alla..
Senast redigerat av Nyman1337 (27 november 2012)

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

17 Inlägg
27 november 2012
#5
Jag har haft både bmw 750 och 535 länge med tyska finns översättning i instruktionsboken men nu kan man dem utantill och ibland kan det vara enkelt men det kan vara lika svårt fast felkoder är lättast att börja med.


83 Inlägg
27 november 2012
Trådstartare
#6
aaokej de ska ja kolla.. BOrde de inte låta om dom gått av då?

Hhehehehhest
375 Inlägg
27 november 2012
#7
Inte om dom lägger sig på ett ställe där ingen kan ta i.. Dom öppnar ventilerna.. Så bilen mår ju inte direkt bra av om någon har gått av.. Jag vet ju inte riktigt hur bilen låter så svårt och säga..
Men tar ju inte mer än ett par minuter av lyfta av ventilkåpan och kika.

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

83 Inlägg
27 november 2012
Trådstartare
#8
Hmm okej.. isf har den ju gått en bit så. Får kolla de imorgon då.
Det här står iaf på panelen när man startar bilen:
circ refroid mot+
feux croisement+
niv. lave-glaces+
detect.niv.huile+
notice utilisat+
feux croisement+

Ain't no place like home...
4 641 Inlägg
27 november 2012
#9
h3nrys skrev:
Hmm okej.. isf har den ju gått en bit så. Får kolla de imorgon då.
Det här står iaf på panelen när man startar bilen:
circ refroid mot+
feux croisement+
niv. lave-glaces+
detect.niv.huile+
notice utilisat+
feux croisement+

Franska.



Kylning ord circ +
korsning ljus +
lv. bricka +
detect.niv.huile +
användare + instruktioner
korsning ljus +

Enligt enklaste möjliga Google Translate.

Det låter som om bilen går på alla 6 cylindrar tycker jag.

Det finns ingen antispinn som du glömt slå av?

Min Merca kan ju släppa bakhjulen, iaf på blöt asfalt... :-O O den hade 118hk när den var ny!

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

83 Inlägg
27 november 2012
Trådstartare
#10
OKej tack. Förstår dock inte mkt av de.. Om den kanske går på alla cylindrar men inte öppnar alla ventiler ändå?
Antisladd finns men tror inte den är på.. Vet inte hur den ska bete sig ifs men känns ju bara som att bilen är allmänt slö liksom.

17 Inlägg
28 november 2012
#11
Den har känslig topp men brukar gå ennu sämre när det väl sker och vad det gäller dina felkoder så är de förkortade och därför blir översättningen fel lättare att byta språk på bilen till engelska eller tyska då har man större möjlighet till översättning. För att byta e34:ans språk gör man så här: Stäng av alla strömförbrukare, stäng dörrarna. Slå på radioläge och håll check-control knappen inne (den högra i instrumentpanelen) tills nytt språk visas. Släpp och håll in för att välja ett annat språk. Det finns 8 att välja på.
Men tar man bort minuspolen och sedan sätter tillbaka dem bruka den gå tillbaka till sitt vanliga språk vilket är tyska. Men när språket är bytt så är det lättare att förstå. Min 535:a är en automat och den släpper lätt på både ettan och tvåan även på torr asfalt och då är den helt hel och fungerande utom lampan som visar att antispinnen är av och när den är i så hämmar den bilen ordentligt allt för att den inte ska spinna men ur så blir det helt annat då spinnder den lätt.


83 Inlägg
29 november 2012
Trådstartare
#12
Okej sjysst! Då ska ja testa byta språk. Det är föresten en e34 -90 alltså med rak 6a
Så de är troligt att nån viparm gått av?

82 Inlägg
29 november 2012
#13
Min 535a var med tokslö, men blev mycket bättre efter att jag bytt kammen som var klippt slut. Men din verkar inte helt kry.. Låter som den går på alla, men testa ryck tändkablar, byt tänddelar, Lamda, Kolla så luftfilter inte är igensatt / byt. Du får nog börja riva lite i han helt enkelt smile

83 Inlägg
30 november 2012
Trådstartare
#14
Har velat ha en 535 länge, o nu när man väl får en så går den sämst, lite besviken men man får ju vad man betalar för.
Känns ändå som att det är värt att fixa i ordning smile Verkar va en väldigt rolig bil om den går som den ska

82 Inlägg
30 november 2012
#15
Jo jag kände lite så med. Dem flesta bmw med stor motor har ju gått hårt, men min var rätt enkel att fixa + att man lär sig mycket på vägen!

Ain't no place like home...
4 641 Inlägg
30 november 2012
#16
h3nrys skrev:
Har velat ha en 535 länge, o nu när man väl får en så går den sämst, lite besviken men man får ju vad man betalar för.
Känns ändå som att det är värt att fixa i ordning smile Verkar va en väldigt rolig bil om den går som den ska

Du fick väl förhoppningsvis inte betala för mycket heller då?

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

dARKiE
5 031 Inlägg
30 november 2012
#17
kollat felkoder? Kamaxelgivaren som är kass?

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

83 Inlägg
2 december 2012
Trådstartare
#18
antizz skrev:
Jo jag kände lite så med. Dem flesta bmw med stor motor har ju gått hårt, men min var rätt enkel att fixa + att man lär sig mycket på vägen!

Aa exakt.. Tänkte också att de kommer ju vara väldigt lärorikt att få meka med.

Cuefa skrev:
h3nrys skrev:
Har velat ha en 535 länge, o nu när man väl får en så går den sämst, lite besviken men man får ju vad man betalar för.
Känns ändå som att det är värt att fixa i ordning smile Verkar va en väldigt rolig bil om den går som den ska

Du fick väl förhoppningsvis inte betala för mycket heller då?

Nej inte dyr!

Har inte hunnit kolla felkoderna ännu. Tror att de ändå kan va nån vipparm som gått av för de låter som om något skramlar lite lätt i motorn när man gasar på lite.
Vad gör kamaxelgivaren?

82 Inlägg
3 december 2012
#19
Bara att plocka av ventilkåpan, svårighetsgraden på det är cirkus noll smile M30 är väldigt enkla konstruktioner enligt mig iaf, så det är bara o glo lite så förstår du nog hur det fungerar smile

121 Inlägg
3 december 2012
#20
Hade en m5:a för flera år sedan tyckte den också blev slö så jag mätte upp den med en G-tech mätare och efter ett par repor så hamnade alla svaren på runt 190hk va en chippad 315hk. Efter mycket felsökning så va det generatorn som började bli slut och orkade inte skapa stark gnista nog. Efter en utbytes så släppte den på 2:an igen på torr asfalt smile

Så jag tror du kan kolla detta tipset.



Sök