Går 535 på alla cylindrar?

h3nrys
27 november 2012 · 61 Inlägg

Tja

Köpte mig en billig 535i, den är dock väldigt slö. Går inte att få däcken att släppa även fast vägen är plaskblöt.
Det är hål i avgasröret om de skulle ha betydelse. Jag funderar på om den verkligen går på alla cylindrar, tycker inte riktigt de låter som de men ni kanske kan avgöra.

http://www.youtube.com/watch?v=komnHlPU … e=youtu.be

Jeppe2000
27 november 2012 · 17 Inlägg

Säger bilen några fel på servicekortet?

h3nrys
27 november 2012 · 61 Inlägg

Antar att den gör de men de är på tyska så förstår inte.. Kanske borde filma de också

Nyman1337 Hhehehehhest
27 november 2012 · 375 Inlägg

Har inte sett filmen då min dator är sämst förtillfället men lyft av ventilkåpan och titta så vipparmar är hela.. Man brukar kunna varva av dom.
Låter lite som det om du inte tror den går på alla..

Senast redigerat av Nyman1337 (27 november 2012)

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
BMW E28 Turbo "M50B28" (1987)
Jeppe2000
27 november 2012 · 17 Inlägg

Jag har haft både bmw 750 och 535 länge med tyska finns översättning i instruktionsboken men nu kan man dem utantill och ibland kan det vara enkelt men det kan vara lika svårt fast felkoder är lättast att börja med.

h3nrys
27 november 2012 · 61 Inlägg

aaokej de ska ja kolla.. BOrde de inte låta om dom gått av då?

Nyman1337 Hhehehehhest
27 november 2012 · 375 Inlägg

Inte om dom lägger sig på ett ställe där ingen kan ta i.. Dom öppnar ventilerna.. Så bilen mår ju inte direkt bra av om någon har gått av.. Jag vet ju inte riktigt hur bilen låter så svårt och säga..
Men tar ju inte mer än ett par minuter av lyfta av ventilkåpan och kika.

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
BMW E28 Turbo "M50B28" (1987)
h3nrys
27 november 2012 · 61 Inlägg

Hmm okej.. isf har den ju gått en bit så. Får kolla de imorgon då.
Det här står iaf på panelen när man startar bilen:
circ refroid mot+
feux croisement+
niv. lave-glaces+
detect.niv.huile+
notice utilisat+
feux croisement+

Cuefa Ain't no place like home...
27 november 2012 · 4 628 Inlägg

h3nrys skrev:
Hmm okej.. isf har den ju gått en bit så. Får kolla de imorgon då.
Det här står iaf på panelen när man startar bilen:
circ refroid mot+
feux croisement+
niv. lave-glaces+
detect.niv.huile+
notice utilisat+
feux croisement+

Franska.



Kylning ord circ +
korsning ljus +
lv. bricka +
detect.niv.huile +
användare + instruktioner
korsning ljus +

Enligt enklaste möjliga Google Translate.

Det låter som om bilen går på alla 6 cylindrar tycker jag.

Det finns ingen antispinn som du glömt slå av?

Min Merca kan ju släppa bakhjulen, iaf på blöt asfalt... :-O O den hade 118hk när den var ny!

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
h3nrys
27 november 2012 · 61 Inlägg

OKej tack. Förstår dock inte mkt av de.. Om den kanske går på alla cylindrar men inte öppnar alla ventiler ändå?
Antisladd finns men tror inte den är på.. Vet inte hur den ska bete sig ifs men känns ju bara som att bilen är allmänt slö liksom.

Jeppe2000
28 november 2012 · 17 Inlägg

Den har känslig topp men brukar gå ennu sämre när det väl sker och vad det gäller dina felkoder så är de förkortade och därför blir översättningen fel lättare att byta språk på bilen till engelska eller tyska då har man större möjlighet till översättning. För att byta e34:ans språk gör man så här: Stäng av alla strömförbrukare, stäng dörrarna. Slå på radioläge och håll check-control knappen inne (den högra i instrumentpanelen) tills nytt språk visas. Släpp och håll in för att välja ett annat språk. Det finns 8 att välja på.
Men tar man bort minuspolen och sedan sätter tillbaka dem bruka den gå tillbaka till sitt vanliga språk vilket är tyska. Men när språket är bytt så är det lättare att förstå. Min 535:a är en automat och den släpper lätt på både ettan och tvåan även på torr asfalt och då är den helt hel och fungerande utom lampan som visar att antispinnen är av och när den är i så hämmar den bilen ordentligt allt för att den inte ska spinna men ur så blir det helt annat då spinnder den lätt.

h3nrys
29 november 2012 · 61 Inlägg

Okej sjysst! Då ska ja testa byta språk. Det är föresten en e34 -90 alltså med rak 6a
Så de är troligt att nån viparm gått av?

antizz
29 november 2012 · 82 Inlägg

Min 535a var med tokslö, men blev mycket bättre efter att jag bytt kammen som var klippt slut. Men din verkar inte helt kry.. Låter som den går på alla, men testa ryck tändkablar, byt tänddelar, Lamda, Kolla så luftfilter inte är igensatt / byt. Du får nog börja riva lite i han helt enkelt smile

h3nrys
30 november 2012 · 61 Inlägg

Har velat ha en 535 länge, o nu när man väl får en så går den sämst, lite besviken men man får ju vad man betalar för.
Känns ändå som att det är värt att fixa i ordning smile Verkar va en väldigt rolig bil om den går som den ska

antizz
30 november 2012 · 82 Inlägg

Jo jag kände lite så med. Dem flesta bmw med stor motor har ju gått hårt, men min var rätt enkel att fixa + att man lär sig mycket på vägen!

Cuefa Ain't no place like home...
30 november 2012 · 4 628 Inlägg

h3nrys skrev:
Har velat ha en 535 länge, o nu när man väl får en så går den sämst, lite besviken men man får ju vad man betalar för.
Känns ändå som att det är värt att fixa i ordning smile Verkar va en väldigt rolig bil om den går som den ska

Du fick väl förhoppningsvis inte betala för mycket heller då?

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Darkie dARKiE
30 november 2012 · 5 031 Inlägg

kollat felkoder? Kamaxelgivaren som är kass?

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
h3nrys
2 december 2012 · 61 Inlägg

antizz skrev:
Jo jag kände lite så med. Dem flesta bmw med stor motor har ju gått hårt, men min var rätt enkel att fixa + att man lär sig mycket på vägen!

Aa exakt.. Tänkte också att de kommer ju vara väldigt lärorikt att få meka med.

Cuefa skrev:

h3nrys skrev:
Har velat ha en 535 länge, o nu när man väl får en så går den sämst, lite besviken men man får ju vad man betalar för.
Känns ändå som att det är värt att fixa i ordning smile Verkar va en väldigt rolig bil om den går som den ska

Du fick väl förhoppningsvis inte betala för mycket heller då?

Nej inte dyr!

Har inte hunnit kolla felkoderna ännu. Tror att de ändå kan va nån vipparm som gått av för de låter som om något skramlar lite lätt i motorn när man gasar på lite.
Vad gör kamaxelgivaren?

antizz
3 december 2012 · 82 Inlägg

Bara att plocka av ventilkåpan, svårighetsgraden på det är cirkus noll smile M30 är väldigt enkla konstruktioner enligt mig iaf, så det är bara o glo lite så förstår du nog hur det fungerar smile

SlIdE
3 december 2012 · 121 Inlägg

Hade en m5:a för flera år sedan tyckte den också blev slö så jag mätte upp den med en G-tech mätare och efter ett par repor så hamnade alla svaren på runt 190hk va en chippad 315hk. Efter mycket felsökning så va det generatorn som började bli slut och orkade inte skapa stark gnista nog. Efter en utbytes så släppte den på 2:an igen på torr asfalt smile

Så jag tror du kan kolla detta tipset.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang