Bilen helt död

Hexi
11 december 2012 · 36 Inlägg

Kommer ner i garaget vrider om nyckeln...inte ett liv, inte en lampa lyser. på hemvägen i går, så började den rycka och hoppa(har nästan full tank) det känns som den håller på att dö, ju mer jag gasar dessto mer rycker den, måste växla ner till 2:an...och först då får den "kraft" igen och ökar allteftersom jag växlar....det verkar som jag måste gasa utav fan. Tog bort bägge polerna idag och satte på batteriladdaren, efter en stund satte jag tillbaka polerna och drog åt, i med nyckeln men fortf stendöd. Satte därefter dit + och - laddar ovanpå polerna, då går laddaren ner till 0 och vägrar gå igång igen, trycker på automatsäkringen men inget händer. Lossar polerna igen och sätter fast + o - igen, och då laddar det på nytt.(OBS. batt är inte dåligt och det finns ström på det) Varför beteer det sig så här? SNÄLLA HJÄLP!!!!! vw polo 1991.

Det är synd om människorna/Strindberg
zemet
11 december 2012 · 4 069 Inlägg

skulle tro att det är något fel på din generator.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Hexi
11 december 2012 · 36 Inlägg

Ok...den laddar inte menar du!? Tack för ditt svar....

Det är synd om människorna/Strindberg
Drönirettab
11 december 2012 · 21 761 Inlägg

Börja med att plocka fram en multimeter och mät vilken spänning det är just nu på själva batteripolerna (inte polskorna). Är spänningen högre än 12,2 V så kollar du vilken spänning det visar när nyckeln vrids till startläge, men är spänningen betydligt lägre än 12,2 V med tändningen avslagen så måste batteriet laddas upp. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang