3679
Sök

Mazda rx8 startproblem

3 Inlägg
29 december 2012
Trådstartare
Har ett problem med min rx8, startar efter 4 eller 5sek när den är kall men sen när den har varit i gång i tio minuter och man stänger av den och försöker starta den igen, den blir svår att starta, märker jag tomgången går ner var 10sec så den nästan dör, (och sen läcker luft nånstans) hörde det när jag öppnade motorhve, kollat alla slangar och sån men hittade inget, kan det vara felet att den läcker?? stiften är bytta och bilen har inga felkoder gick att hitta. någon som vet vad som kan vara felet isf?
Senast redigerat av turboway (29 december 2012)

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
29 december 2012
En wankel är ju grymt känslig för att startas och sen stängas av utan att komma upp i ordentlig arbetstemperatur, vi har fått några rx-8 till jobbet på bärgare av just denna anledning.

Senast nån månad sen var det en vi fick blåsa ur förbränningsrummen på ordentligt och byta stift på, tog ändå ett tag med nötande på starten innan den gick igång och sen fick vi köra den rejält varm.

- Time Attack -

3 Inlägg
29 december 2012
Trådstartare
det märkts att dem är jätte känsliga, många säger att det är startmotor som är kass och behöver bytas och jag har redan beställt en ny och är inte säker på att det är som felet men ska testa och se annars jag gör som du säger och blåsa ut förbränningsrummen på ordentligt
tack för rådet smile

Sök