Vill ej starta om den stått för länge, Volvo 744 b230f -87

Richardsson93
1 mars 2013 · 17 Inlägg

Hej, har en tidig Volvo 744 -87 som inte vill starta när den stått för länge, smäller i avgasröret hela tiden.
Det enda jag hittat när han inte vill starta är att tänd stiften är verkligen fuktiga efter att han inte vill starta, har bytt lambda tidigare men han har fortfarande fått för mycket bensin. Har bra gnista då jag bytt Stift,Kablar, Hallgivare, tänd modul etc.

Så några förslag på vad det kan vara?

Tacksam för svar. Mvh Jokke

AutoCool
1 mars 2013 · 197 Inlägg

Hej Jokke, finns det kallstart spridare på din motor? Den kanske läcker.

Jag heter AutoCool. Can you .se why?
Richardsson93
1 mars 2013 · 17 Inlägg

Ja det finns det, tror med att det är den som spökar. Man kan dra igång bilen. Eller elda tändstiften torra så startar han ibland men oftast fuktar han ner tändstiften. Men men ska ta en titt i helgen och se om jag kan hitta några fel

Senast redigerat av Richardsson93 (1 mars 2013)

Henkix
1 mars 2013 · 6 737 Inlägg

har du en 87a har du ingen kallstartsventil, däremot öppnar spridarna dubbla gånger per motorvarv för att den ska få mer bensin vid kallstart. ja tycker det låter som att antingen lmm e kass på din elr också vatten temp givaren till insprutet. den talar om för datan hur kall bilen är så att den vet hur mycket bensin den ska ge vid start

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Richardsson93
1 mars 2013 · 17 Inlägg

Kollade i en volvo bok och det visa sig att jag kolla i fel kapitel, var en senare modell jag kollade på, men jag ska genast ta mig en titt på detta

Henkix
28 april 2013 · 6 737 Inlägg

hur gick det? smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Richardsson93
15 maj 2013 · 17 Inlägg

Helt plötsligt ville han gå igen. Snacka om livsvilja smile Ne men nu ska jag återföra honom till fabriksbruk
smile

Henkix
15 maj 2013 · 6 737 Inlägg

hehe ja ibland har ju dom dära bilarna lite konstiga idéer tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang