Hej på alla er som tittar in här och har orken eller möjligheten att läsa och kanske kunna dela lite av sin kunighet eller kunskap inom detta område. jag skulle vara absolut tacksam för hjälpen och räddar mig från att slösa en massa pengar då jag själv är lite kunig då.
Chrysler 300M. 2.7 liters v6, (år 2004) som rullat 35.xxx mil som jag köpte föra veckan för bara några 100 lappar.
jag själv kan lite som mekanik men inte tillräklig för att veta vad felet är på den bil.
personen jag köpte bilen av förklarade kort till mig då han kunde själv absolut inget om motorer eller bilar liksom bara tanka och köra
.
Nu nämner jag inte stad och sånt men han förklarade för mig om att han var på väg hem från en stad som var en 250 km lång och bilen fungerade hur normal som helst och ingen missljud eller konstigheter med den och börja köra iväg. efter att han har kört och kommit en 200 km så började bilen bli svag och stängde av sig kort efter det, han försökte starta bilen men vägrade att starta igen då menade han att motorn varvade men försökte inte alls komma
igång, han ringer efter en bilbärgare och när bilbärgaren kommer så försökte han med att starta bilen men så var det samma resultat att inte ville komma igång så killen tittar i olja stikan och ser att det inte finns nån olja kvar alls i
bilen vilket motorn har rullat utan olja men vet ej hur långt då utan ser bara att motorn har ingen olja kvar alls, killen från bärgaren häller i nästan 2 liter olja som dom köpt och då bilen kommer igång efter att dom har hält i en 2 liter olja, så föraren till chryslern börjar köra iväg igen och presic han kommer fram hem då den rullat 50 km ungefär så dör motorn då igen. han har lämnat in den på en auktuserad verkstad som heter v8 shop som ni kanske känner till och dom gav han resultat på att motorn skarvar.
Så nu har jag den och fick igång den genom att byta bilbatteriet på den för den var helt död, så helt ärlig vet jag inte hur mycket av texten ovan kan stämma då jag fick igång den genom att byta batteri för att det fanns inte alls nån energi i sig inget alls.
Men när jag fått igång den så knackar det i motorn som fan då den är på tomgång och svårt att veta vart i motorn kommer knackningen då den känns som att ljudet ekkar och kan ej veta då var i motorn, jag har haft bilen startat två gånger, första gången var den på i max 20 sekunder då blev rädd att nåt skaddar sig mer, andra gången då hade jag en vän med mig och hade igång den i närmare 1 och halv minut ungefär då för att lyssna vart ljudet/knackningen kommer i från vilket kom alldrig fram till resultat,
Tack igen för att kunna ge lite tips.
Chrysler 300M. 2.7 liters v6, (år 2004) som rullat 35.xxx mil som jag köpte föra veckan för bara några 100 lappar.
jag själv kan lite som mekanik men inte tillräklig för att veta vad felet är på den bil.
personen jag köpte bilen av förklarade kort till mig då han kunde själv absolut inget om motorer eller bilar liksom bara tanka och köra

Nu nämner jag inte stad och sånt men han förklarade för mig om att han var på väg hem från en stad som var en 250 km lång och bilen fungerade hur normal som helst och ingen missljud eller konstigheter med den och börja köra iväg. efter att han har kört och kommit en 200 km så började bilen bli svag och stängde av sig kort efter det, han försökte starta bilen men vägrade att starta igen då menade han att motorn varvade men försökte inte alls komma
igång, han ringer efter en bilbärgare och när bilbärgaren kommer så försökte han med att starta bilen men så var det samma resultat att inte ville komma igång så killen tittar i olja stikan och ser att det inte finns nån olja kvar alls i
bilen vilket motorn har rullat utan olja men vet ej hur långt då utan ser bara att motorn har ingen olja kvar alls, killen från bärgaren häller i nästan 2 liter olja som dom köpt och då bilen kommer igång efter att dom har hält i en 2 liter olja, så föraren till chryslern börjar köra iväg igen och presic han kommer fram hem då den rullat 50 km ungefär så dör motorn då igen. han har lämnat in den på en auktuserad verkstad som heter v8 shop som ni kanske känner till och dom gav han resultat på att motorn skarvar.
Så nu har jag den och fick igång den genom att byta bilbatteriet på den för den var helt död, så helt ärlig vet jag inte hur mycket av texten ovan kan stämma då jag fick igång den genom att byta batteri för att det fanns inte alls nån energi i sig inget alls.
Men när jag fått igång den så knackar det i motorn som fan då den är på tomgång och svårt att veta vart i motorn kommer knackningen då den känns som att ljudet ekkar och kan ej veta då var i motorn, jag har haft bilen startat två gånger, första gången var den på i max 20 sekunder då blev rädd att nåt skaddar sig mer, andra gången då hade jag en vän med mig och hade igång den i närmare 1 och halv minut ungefär då för att lyssna vart ljudet/knackningen kommer i från vilket kom alldrig fram till resultat,
Tack igen för att kunna ge lite tips.
0
0
0
0