2446
Sök

Felkod 2-2-1 volvo 740??

502 Inlägg
9 april 2013
Trådstartare
Hej, har haft en felkod 2-3-1 som betyder att lambda regleringen är fel, har åkt på ändå för att jag inte har märkt något nämnvärt, men nu när jag kollade så fick jag 2-2-1 som betyder Lambdareglering, mager dellast, och på ren svenska betyder detta??? Jag märker som sagt ingenting när jag kör, men drar den mer bränsle osv med dom här felkoderna? Och sen en extrafråda, lambdasonden från en 850 -95, passar den på en 740? Vi köpte en ny till våran 850 för ett tag sedan men nu så ska den skrotas smile

23 Inlägg
9 april 2013
Vet att kan få en felkod på lambdan om man drar ur kontakten till luftmängdmätarn och den felkoden ligger då kvar tills man nollar felkoderna. Kan vara en annan felkod som dyker upp men tror de va den smile

502 Inlägg
9 april 2013
Trådstartare
Då ska jag kika över det där, jag var förbi besiktningen och kikade och fick reda på att hc värdet var för högt, något som jag också har märkt är att det är ett pysande ljud som jag tror kommer från spridarna, har känt och känns inte som att det läcker någonstans men det pyser lite :-)

23 Inlägg
9 april 2013
Ja då kan de ju vara mer än en kvarglömd felkod! smile

502 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
Höjer tråden igen då jag fortfarande har problem med felkoden, har provat att gå runt med startgas där jag upplever att det smygpyser, känner inte heller att det är något lekage från avgasröret, hur kan man enklast se om det är lambdasonden alt. katten? smile

Sök