Simmesimme skrev:
Hej igen,
fortsättning på detta lilla äventyr.
Lämnade alltså in bilen för felsökning, inte reparation. Bilen gick sönder när de hade bytt en slang. De lovade att ta in den som nr.1 påföljande dag för att kolla vad som var fel.
Försöker nå verkstaden kommande dag för att höra hur det går så jag vet om det är idé att stressa dit efter jobbet. Får inte tag på dem och beger mig följaktligen dit strax innan stängning. Då träffar jag mekanikern som är på väg hem och får höra att de inte har hunnit kolla på den idag. Jag påpekade att det var skandal då de lovat att ta in den som första bil men får höra att den här mekonomenverkstaden har bytt ägare och att taxibilar och tjänstebilar alltid är förstaprioritet. Jaha???
Dagen efter ringer dom och säger att Turbon har rasat och det är "katastrof" därnere med olja i rören osv. Tycker detta är lite märkligt. Alltså, såg dom inte det här när dom gjorde felsökningen och innan de bytte slangen som var sprucken? Eller var det alltså så att den blev katastrof efter deras s.k. felsökning?
Jag frågade hur de skulle lösa detta och fick då höra att jag först måste köpa en ny turbo och att det kan vara läge att byta motor också. Sen fick jag låna en ersättningsbil i ett halvt dygn men absolut inte över helgen.
För min del tycker jag att det är läge att dom fixar en ny turbo som dom haft sönder. Jag ska prata med chefen där i morgon och påtala problemet och be honom ta upp det med Mekonomens försäkringsbolag, så får vi se var det leder och sedan vidarekoppla med Mekonomens huvudkontor och sedan Konsumenttjänstombudsmannen o.s.v.
Ja, jag förstår att man som mekaniker tycker att: den hade rasat ändå sen och man måste ju få provköra.
Det jag motsätter mig är att de försökt sig på att laga en bil som skulle felsökas utan att fråga mig. Om nu turbon var totalkatastrof så borde man kanske sett det vid felsökning nr.1. Har man sönder den så får man ju återställa den. Som sagt, bilen gick trögt på låga växlar men den gick, nu går den inte alls.
Återkommer med utvecklingen i ärendet.
JUSTer: vill inte säga vilken mekonomen-verkstad det handlar om innan jag fått svar på vad de tänkt att göra för att lösa problemet. Löser dom detta så är det ju frid och fröjd och jag vill inte baktala en verkstad i onödan då jag varit nöjd med dem tidigare.