2988
Sök

MB 270 CDI -00 ( Problem med "Gasen" går bra i början sen plötsligt slår kraften av )

29 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
Hejsan!

Har problem med min MB som rubriken lyder,

Bilen funkar klockrent vid start, gasresponsen funkar så som den skall göra. Men trycker man full gas 2-3 gånger och sen kör man lugnt, trycker man full gas därefter igen så känns det som att bilen går från 170/180 hk vad det nu är ner till 50hk. Känns som bilen går i något felsäkertläge, stänger jag av bilen och väntar 5-10 sec och startar den igen så funkar den perfekt sen samma historia igen.

Någon som har haft samma problem tidigare eller någon som vet var felet sitter?

Mercedes Benz E 270 CDI års: 2000 Automat

Tack i förhand!!

2 174 Inlägg
15 april 2013
Volvo_745g skrev:
Hejsan!

Har problem med min MB som rubriken lyder,

Bilen funkar klockrent vid start, gasresponsen funkar så som den skall göra. Men trycker man full gas 2-3 gånger och sen kör man lugnt, trycker man full gas därefter igen så känns det som att bilen går från 170/180 hk vad det nu är ner till 50hk. Känns som bilen går i något felsäkertläge, stänger jag av bilen och väntar 5-10 sec och startar den igen så funkar den perfekt sen samma historia igen.

Någon som har haft samma problem tidigare eller någon som vet var felet sitter?

Mercedes Benz E 270 CDI års: 2000 Automat

Tack i förhand!!

Åk och ta riktiga felkoder på Mercedes, en annan felkodläsare kan inte se exakt vad det är,

Min e270 Cdi varva ej mer än 3000 varv ibland gick konstigt, det var först luftmassemätaren, sen insugsventilerna.

29 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
Får nog bli och göra så!

Väldigt konstigt, kör jag den hårt så dyker inte problemet upp. Då snackar vi kickdown osv, absolut inga problem. Men så fort man kör lugnt med bilen så dyker problemet upp, bilen åker ju på men inte med de draget man vill att den ska göra.
Bilen åker ju med de draget den har upp till 140 km/h utan problem..

2 174 Inlägg
15 april 2013
Låter som insugsventilerna kärvar, jätte vanligt fel att dom kläggar igen och skit, jag tog bort hela mitt insug pluggade insuget lät ventilstyrningsmotorn sitta kvar för motståndets skull, så bra hade bilen aldrig gått. Merca skulle ha 10 000+ för fixa det jag gjorde allt för 600kr...vanligaste felet på Cdi typ ihop med rost..

29 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
Okej, haha ja 10kkr tänker jag inte lägga ut!

Så det kan vara anledning vf den låser sig sedan? Känns som det har något med elen och göra, som en spärr!
Men ska kolla upp det med ventilerna & Luftmassmätaren.

Tack för din hjälp!!

2 174 Inlägg
15 april 2013
Volvo_745g skrev:
Okej, haha ja 10kkr tänker jag inte lägga ut!

Så det kan vara anledning vf den låser sig sedan? Känns som det har något med elen och göra, som en spärr!
Men ska kolla upp det med ventilerna & Luftmassmätaren.

Tack för din hjälp!!

insugsventilerna är i plast och sitter på en stång som drivs av en elmotor går det kärvt så går bilen slött och skit, sen kan det funka igen....så det är elektriskt.

Luftmassemätaren går rengöra med breakecleaner.

Ta bort slangen till EGR ventilen som kommer från tryckrör och kolla in i insuget, den stora slangen som kommer från botten av motorn upp till insuget, kolla in där, är det olja och geggigt så måste det fixas.

29 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
Stort tack!!

Kollar detta och återkommer smile

Sök