2798
Sök

Batterit startar inte skulle behöva hjälp

4 Inlägg
5 maj 2013
Trådstartare
hej skulle behöva lite hjälp med min bil den har varit riktig knäpp den senaste veckan men batteriet med att den dör hela tiden (den går under 12volt och går inte att starta) är väldigt ny på bilar så vet inte riktigt vad problemet kan vara, skulle uppskata ifall något här på forumet skulle kunna säga till vad problemet kan vara batteriet blev skumt efter jag råkade lämna slutsteget på och batteriet dog helt smile
Senast redigerat av soogna (5 maj 2013)

5 710 Inlägg
6 maj 2013
1) Har du laddat batteriet?
2) Vad är det för bil?

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

4 Inlägg
6 maj 2013
Trådstartare
ja jag har laddat batteriet i väg utag så det blir grönt och körde 6 mil igår med bil när jag stannade hos en kompis så startade bilen (åkte 3 mil då) och åkte hem när jag kom och stängde jag av motorn och öppnade garaget och försökte starta den igen då funkade den inte. jag har en opel calibra 91
Senast redigerat av soogna (6 maj 2013)

929 Inlägg
6 maj 2013
Ett "Startbatteri" som i normala fall sitter i en bil. Få aldrig laddas ur totalt. Det blir förstört då. Inte ens med en superladdare går det att få liv i batteriet igen.
Se alltid till att ladda ett batteri i god tid innan det blir urladdat så håller det väldigt länge.
Utrustning som drar mycket från batteriet ska man vara väldigt försiktig med. Vill man absolut dra maximalt från batteriet ska man använda sig av ett "Fritidsbatteri", dom tål urladdning. Samt att man kopplar det i ett separat system så att du alltid kan starta bilen.

Mats

4 Inlägg
6 maj 2013
Trådstartare
jag förstog typ hälften av vad du sa mats men det lätt väldigt lågist men jag har ett underhållnings fritt batteri vad är det för bra med det utom man inte behöver göra något med det.

Joakim Soogna

5 710 Inlägg
6 maj 2013
För att prata klarspråk:
Ditt batteri är förmodligen kass!

MVH Jonas
..............

1 160 Inlägg
6 maj 2013
eller/och generator kass laddar ej

4 Inlägg
6 maj 2013
Trådstartare
ska förmodligen tro på batteriet som har pajat med tanke på att denna funkade hur bra som helst innan jag dödade batteriet.

Sök